کد خبر: ۱۸۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۳
گروه استان‌ها- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره رویکرد دولت برای تصویب بودجه ۱۴۰۱ گفت: تحقق وعده سازمان برنامه‌ و بودجه مبنی بر تصویب بودجه بدون کسری، کاری مشکل به نظر می‌رسد اما امیدواریم که تغییراتی که از سوی مجلس اعمال می‌شود، تغییرات زیادی نباشد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیت بودجه و تصویب و تخصیص آن اظهار داشت: روند تصویب بودجه به این صورت است که دولت لایحه بودجه را به مجلس داده و مجلس تغییراتی را در بودجه اعمال و تصویب می‌کند اما زمان تخصیص اعتبارات، معمولا مبالغ و ارقام کمتری تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز تاکنون اعتباری به مناطق محروم، راهداری، بنیاد مسکن و شهرداری و غیره اختصاص داده نشده و با توجه به اینکه بسیاری از مناطق کشور سردسیر هستند و در فصل سرما امکان کار عمرانی وجود ندارد، عملاً یک سال کاری را به این علت از دست دادیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس پیرامون روند و رویکرد تصویب بودجه سال 1401 افزود: براساس جلسه‌ای که کمیسیون اقتصادی مجلس با سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار کرد، تصمیم بر این شد که بودجه سال آینده هم ساده باشد و هم واقعی به این معنی که ارقامی که در نظر گرفته می‌شود اختصاص یابد و در واقع بودجه بدون کسری برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد در جلسات مقدماتی برنامه‌ریزی بودجه سال آینده که در سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود، تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز حضور داشته و نظرات آن‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

سلیمی درباره بودجه سال 1401 ابراز امیدواری کرد: امیدواریم که با این رویکرد، سال آینده سال خوبی برای پروژه‌های عمرانی و آبادانی کشور باشد و ارقام تصویبی همه واقعی باشند و اختصاص پیدا کنند.

وی بسته‌شدن بدون کسری بودجه 1401 را کاری دشوار توصیف کرد و افزود: البته در کشور پروژه‌هایی وجود دارند که سال‌هاست نیمه‌کاره مانده‌اند و نمایندگان نیز با توجه به اینکه مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را می‌بینند، تمایل دارند که این مشکلات را برطرف و پروژه‌های ناتمام را به سرانجام برسانند و اعتبارات را افزایش دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: تحقق وعده سازمان برنامه‌ و بودجه مبنی بر تصویب بودجه بدون کسری، کاری مشکل به نظر می‌رسد اما به هر حال ما امیدواریم که تغییراتی که از سوی مجلس اعمال می‌شود، تغییرات زیادی نباشد تا بتوان روی بودجه‌ای که تصویب می‌شود حساب و برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/163

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار