کد خبر: ۱۸۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: به نفع آمریکا است که نسبت به رفع تحریم‌ها در مذاکرات با ایران همراهی و عقلانی رفتار کند تا نتایج مذاکرات اثربخش باشد و مسیر را برای آینده باز کند، چرا که آمریکا برای پیاده کردن سیاست‌های اقتصادی خود در خاورمیانه به حمایت ایران نیاز دارد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در مذاکرات قبلی ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد و پایبند به توافق بود، اما این طرف غربی و آمریکایی‌ها بودند که بدعهدی کرده و به تعهدات خود عمل نکردند.

وی تصریح کرد: در مذاکرات پیشرو این آمریکایی‌ها هستند که باید گام مثبت برداشته و با رفع تحریم‌ها دیوار بی‌اعتمادی که به خاطر بدعهدی خودشان بین ملت ایران به وجود آمده را ذوب کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز وقت آن است که آمریکا در مذاکرات عقلانی رفتار کند و بداند امکان اقدام نظامی علیه ایران با توجه به قدرت بالای نظامی این کشور امکان‌پذیر نیست و توان بالای نظامی ایران هیچگونه تهدیدی را بر نمی‌تابد و تحمل نمی‌کند.

آصفری بیان کرد: هیچ فشار غیرمنظقی نمی‌توانند سبب شود که ایران دست از حقوق خود بردارد، این نظام و انقلاب محکم و استوار پای تمام حقوق خود ایستاده و کوتاه نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه ایران در سایه اتحاد و همدلی بین سه قوای مقننه، مجریه و قضاییه به کشوری قدرتمندتر از قبل تبدیل شده است، اظهار کرد: همه حرف و خواسته ایران در مذاکرات یکی است و آن چیزی جز رفع تحریم‌‌های آمریکا، اروپا، شورای امنیت و سازمان ملل نیست.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد: آمریکا نباید اجازه دهد جریان صهیونیستی و جریان‌های تکفیری در روند مذاکرات دخالت کنند، و بهتر است بداند امروز بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و اجازه نمی‌دهد هیچ قدرتی بخواهد جلوی فروش نفت را بگیرد و در مسیر فروش نفت مانع‌تراشی کند، و این ایران است که با موانعی که در اختیار دارد جلوی فروش نفت به آمریکا را خواهد گرفت.

آصفری گفت: به نفع آمریکا است که نسبت به رفع تحریم‌ها در مذاکرات با ایران همراهی و عقلانی رفتار کند تا نتایج مذاکرات اثربخش باشد و مسیر را برای آینده باز کند، چرا که آمریکا برای پیاده کردن سیاست‌های اقتصادی خود در خاورمیانه به حمایت ایران نیاز دارد.

انتهای پیام/ 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار