کد خبر: ۱۸۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
مدیرکل هواشناسی اردبیل:
اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با نفوذ سامانه بارشی به استان از امروز بارش برف و باران در مناطق جنوبی و مرکزی آغاز شده و دما تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس آخرین تصاویر ماهواره هواشناسی، طی امروز آسمان استان ابری و مه آلود بوده و با فعالیت سامانه بارشی، در مناطقی از استان بارش خفیف باران و برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی اوج بارش تا امشب بوده و تمرکز بارش برف بیشتر در مناطق کوهستانی و نواحی منتهی به استان گیلان به ویژه کوه‌های باغرو انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش دمای هوا در این مدت در استان خبر داد و گفت: با نفوذ پرفشار سطح زمین به منطقه، ضمن وزش باد خزری در نوار شرقی استان، مناطق شمالی و مرکزی استان گاهی با سرعت تند) دمای هوا نیز به طور محسوس کاهش می‌یابد.

محمدی تصریح کرد: طی امشب تا صبح فردا با حاکمیت هوای سرد در استان، دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان ۳ تا ۵ درجه زیر صفر افت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه از فردا با سامانه بارشی از استان خارج می‌شود تصریح کرد: ضمن پایداری شرایط جوی در استان به تدریج از میزان ابرناکی کاسته شده؛ اما هوای سرد بویژه در ساعات شبانه با دمای ۴ تا ۸ درجه زیر صفر همچنان طی سه روز آینده در استان ماندگار است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده آسمان جو نسبتاً پایدار در استان حاکم خواهد شد بیان کرد: در این مدت هوای استان صاف تا نیمه ابری بوده و در طول روزها وزش باد و افزایش نسبی دمای هوا پدیده غالب خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار