کد خبر: ۱۸۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
فرمانده سپاه کربلا از تشکیل قرارگاه تنظیم بازار در سطح استان با همکاری بسیج خبر داد و گفت: این برنامه در استان با مشارکت بسیج عملیاتی می‌شود که در این طرح به دنبال کنترل قیمت‌ها از مبدا بوده و به دنبال ساماندهی و حذف واسطه‌ هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج عظیم‌ترین و ماندگارترین یادگار امام راحل است که از ابتدای انقلاب در عرصه‌های مختلف کشور حضور داشته و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است.

وی با اعلام اینکه امام راحل به خوبی پیش‌بینی کردند که انقلاب به دلیل ماهیت‌های استکبارستیزی دشمن‌هایی در بین کشورهای استعماری دارد، گفت: امام  راحل برای خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان دستور تشکیل بسیج را در کشور را عملیاتی کردند.

فرمانده سپاه کربلا افزود: داشتن بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه، سه شاخصه اصلی بسیجی که او را متمایز می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت بسیار مناسب مردم در انتخابات، گفت: مردم با وجود مشکلات اقتصادی با حضور خویش پای انقلاب اسلامی ایستادند و با مشارکت پرشور ثابت کردند که در کنار نظام قرار دارند و این نشان بصیرت مردم است.

مسلمی اضافه کرد: امروز تفکر بسیجی در قالب یک مکتب معرفی شده، بسیج در حوزه‌های مختلف کشور به خوبی درخشیده است، کسانی که برای حفظ نظام و آبروی اسلامی برای پویایی انقلاب فعالیت می‌کنند دارای تفکر بسیجی هستند.

وی با اعلام اینکه یکی از کارکردهای بسیج امیدآفرینی در کشور است، افزود: تفکر بسیجی یاس و ناامیدی را از کشور دور می‌کند و به فکر کمک به مردم است.

فرمانده سپاه کربلا  با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای بسیج، بیان کرد: بسیج از جنس مردم است و همیشه در کنار و همراه مردم قرار گرفته است، بسیج پاره تن مردم است و این شعار محوری این هفته است.

وی با اعلام اینکه در این هفته ۶۱ سرفصل برنامه را در موضوعات، سیاسی، اقتصادی، امنیتی ورزشی و علمی طراحی کردیم، گفت: نزدیک به ۹ هزار و ۴۴ برنامه اجرایی در سطح استان اجرا می‌شود.

مسلمی اضافه کرد: دیدار با هزار و ۱۲۷ خانواده شهدا، خانواده شهدا که بعد از گذشت ۳۰ سال همچنان روحیات دفاع مقدسی دارند و چشم و چراغ این انقلاب هستند، همچنین دیدار با ۹۱۰ خانواده ایثارگر را برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اعلام اینکه برگزاری ۶۰۵ یادواره با عنوان آبرو محله در دستور کار است، گفت: این برنامه‌ها به اقتضای شهرستان‌ها به صورت حضوری یا مجازی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح پایگاه‌ها، مساجد، کانون‌ها به تعداد ۲ هزار و ۱۲۴ برنامه و مسابقات را پیش‌بینی کردیم، افزود: برپایی نمایشگاه هفته بسیج در همه شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌ها برنامه‌ریزی کردیم که برپایی ۷۸ نمایشگاه در سطح استان را پیش‌بینی کردیم که نمایشگاه محوری استان از شنبه در حسینه عاشقان کربلا به مدت یک هفته دائر است.

وی راه‌اندازی پویش هفته مرتبط با بسیج توسط گردان‌های سایبری خبر داد و گفت: ۲۸ پویش در هفته بسیج رونمایی می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه ۴۲ برنامه تلویزیونی به مناسب چهل و دومین سالگرد هفته بسیج از شبکه تبرستان پخش می‌شود، گفت: ۷۲۰ دقیقه برنامه در این هفته پیش‌بینی شده است.

وی از برپایی مسابقات علمی در هفته بسیج خبر داد و گفت: گردهمایی محله مهدوی که آئین رونمایی از رهنامه اسلامی هست را در برنامه‌های هفته بسیج پیش‌بینی کردیم.

مسلمی در ارتباط با اقدامات بسیج برای کمک به افراد کم بضاعت برای تامین لوازم از تهیه ۶۷۸ سری جهیزیه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در این بخش اشاره کرد و گفت: همچنین در بحث بسته معیشتی بیش از ۱۹۶ بسته با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان در اختیار افراد نیازمند قرار گرفته است که همه این اعتبارات از محل کمک‌های خیرخواهانه با کمک مردم تامین شده است.

وی درباره اقدامات بسیج سازندگی در حوزه عمران،گفت: این سازمان در سال جاری ۷۶۰ میلیارد تومان پروژه سنواتی دارد که بیش از ۲ هزار ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در قالب هزار و ۴۰۰ واحد مسکن محرومان را در دست اجرا داریم که ۲۵۰ واحد در منطقه حاشیه‌نشین چابهار در حال ساخت است.

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه ۲۲۰ صندوق قرض‌الحسنه در مازندران راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: نزدیک ۱۳ میلیارد تومان موجودی این صندوق‌ها است.

این مسؤول از تشکیل قرارگاه تنظیم بازار در سطح استان با همکاری بسیج خبر داد و خاطر نشان کرد: این برنامه در استان با مشارکت بسیج عملیاتی می‌شود در این طرح به دنبال کنترل قیمت‌ها از مبدا بوده و به دنبال ساماندهی و حذف واسطه‌ هستیم.

وی در پایان با اعلام اینکه در حوزه ترویجی در سال ۹۷ با کمک اساتید ما در دانشگاه کشاورزی پنج هکتار در بحث گندم کار شده است، افزود: سال ۹۸ این میزان به ۵۰ هکتار افزایش پیدا کرده است و در سال زراعی گذشته به ۲ هزار و ۱۷ هکتار افزایش یافته است، همچنین کشت ۵۰ هکتار گیاهان دارویی در مناطق روستایی شرق استان با همکاری بسیج استان عملیاتی شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار