کد خبر: ۱۸۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
فرماند ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا گفت: در زمینه رفع مسایل دستیاری پایه حقوق به سه میلیون افزایش یافته است.
صراط:

علیرضا زالی فرماند ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی سال ۱۴۰۰که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: رزیدنت‌های تخصصی با تعصب به سختی تلاش کرده و این رتبه‌ها را کسب کرده اند و نزدیک به ۶۰ نفر رتبه‌های برتر را کسب کرده اند. ۱۳۳۶دستیار تخصصی در حال تحصیل در دنشگاه هستند و امروزه ۵۱ رشته فلوشیپ و هشت رشته فلوشیپ دندان پزشکی نیز در دانشگاه علوم پزشکی داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زالی گفت: در ابتکارات آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه اول کشوری را کسب کرده است من از دستیاران متخصص و فوق تخصص درخواست دارم که به اصول اخلاقی کاملا پایبند باشید و بعد از فارغ التحصیلی این اصول باید باقی بماند.

او افزود: اگر امروزه هفت ماه از برنامه‌های روز پزشکی مطلع نباشید دچار خلا علمی خواهید شد شرکت‌های دانش بنیان با پذیرش ریسک‌های خلاقانه زمینه‌های خلق دانش را فراهم کنند.

او بیان کرد: بستر سازی خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه فراهم و اولین فلوشیپ آموزش فناورانه راه اندازی و ۳۵۰ نفر در این فلوشیپ ثبت نام کرده اند توانمندسازی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به خوبی انجام شده و دستیاران تخصصی نقش مهمی در ارتقای سلامت اجتماعی جامعه را دارند و دستیاران می‌تواند یک تحلیل گر سلامت باشد در زمینه رفع مسایل دستیاری پایه حقوق به سه میلیون افزایش یافته و تبدیل دستیاری به شغل با پیگیری معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حال انجام است تا مشکل حقوق دستیاران در بودجه سلامت کشور برای سال آینده را بر طرف کنیم.

زالی تاکید کرد: بحث حواشی ظرفیتی پاسخ مناسبی از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت داده شده است و نباید در این خصوص هیجانی عمل شود، زیرا سلامت مردم و جامعه به خطر می‌افتد موضوع افزایش ظرفیت پزشکی در آمریکا به ازای هر هفت هزار نفر یک متخصص زنان داریم که در کشورمان نیز تقریبا آمار متخصص زنان نسبت به جمعیت همین مقدار است یک تغییر در تعرفه‌های بیهوشی در سال ۹۴ ایجاد شد این موضوع سبب شده تا بسیاری از کرسی‌های بیهوشی خالی بماند.

در ادامه مراسم محمد مهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: رتبه‌های برتر تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه از رشد خوبی برخوردار بوده و تعداد زیادی در دانشگاه علوم پزشکی رتبه‌های برتر را کسب کرده است. امروزه ۲۴ رشته فوق تخصصی در دانشگاه آموزش داده می‌شود.

او ادامه داد: در سال ۹۳ ما رتبه اول را در حوزه آموزش داشته و بعد از یک روند نزولی داشته که بالای خوب توانسته به جایگاه خوبی برسیم و جایگاه نهایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بعد از تهران در رتبه دوم است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار