کد خبر: ۱۸۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
رییس کمیسیون آموزش مجلس از تصویب کلیات طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها در جلسه امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون خبر داد.

غلامرضا منادی‌ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه شنبه 25 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: طرح اجرای اصل پانزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌های کشور در جلسه امروز کمیسیون بحث و بررسی شد؛ این در حالی است که این طرح در بسیاری از اسناد و معاهدات حقوق بشری وجود داشه و در قانون اساسی کشورمان هم وجود دارد. 

وی افزود: در جلسه امروز گزارشی از برنامه وزارت آموزش و پرورش در باره نحوه چگونگی تدریس زبان‌های قومی و محلی در مناطق مختلف کشور مطرح و در پایان کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون آموزش مجلس رسیدو مقرر شد جزئیات این طرح در جلسات آتی کمیسیون بررسی شود. 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: زبان‌های قومی و محلی در مناطق مختلف گنجینه‌های ارزشمندی هستند که متاسفانه در حال از بین رفتن است لذا باید برای صیانت و حفظ آن نهایت تلاش صورت گیرد. 

انتهای پیام/ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار