کد خبر: ۱۸۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر گفت: متأسفانه شیوع کرونا باعث کاهش ٢٠ هزار نفری اعضای کتابخانه‌ها در این شهرستان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمد فیض عارفی امشب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر با قدردانی از همراهی و حمایت شورای شهر و شهرداری کاشمر در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد در کاشمر اظهار کرد: اگرچه تا کنون شهرداری کاشمر در حوزه پرداخت نیم درصد سهم شهرداری بر اساس قانون همراهی‌های خوبی داشته است، اما متأسفانه آن سهم قانونی را پرداخت نکرده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر افزود: درآمد شهرداری کاشمر سال گذشته حدود ٧٠ میلیارد تومان بوده که سهم نیم درصد کتابخانه‌ها ٣۵٠ میلیون تومان بوده است، این در حالی است که واریزی شهرداری از این مبلغ ٨٠ میلیون تومان به حساب انجمن واریز شده است.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات قدرالسهم شهرداری‌ها طی سال‌های ٨٣ تا ٩٢ احصا شده است، بیان کرد: در این مدت شهرداری کاشمر ٢۶٣ میلیون تومان و شهرداری ریوش ١۶ میلیون تومان بابت این سال‌ها به انجمن کتابخانه‌ها بدهکار است. 

فیض عارفی با تاکید بر اینکه تنها منبع تأمین هزینه‌های کتابخانه‌ها از محل نیم درصد شهرداری است، یادآور شد: اگر همکاری و همراهی شورا و شهرداری در پرداخت این سهم نباشد قطعا در اداره امور با چالش مواجه خواهیم شد. 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با اشاره به اینکه در حال حاضر ٩ کتابخانه نهادی و پنج کتابخانه مشارکتی در نقاط شهری و روستایی کاشمر و کوهسرخ فعال است، خاطرنشان کرد: هم اکنون بر اساس آمار سه هزار و ١٠٠ نفر عضو فعال در کتابخانه‌های عمومی کاشمر داریم. 

وی تأکید کرد: متأسّفانه شیوع کرونا باعث شده که حدود ٢٠ هزار نفر عضو غیرفعال شوند. 

فیض عارفی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی صرفا مکانی برای تحویل کتاب نیست، تصریح کرد: کتابخانه‌ها به عنوان یک پایگاه اجتماعی موظف به فعالیت‌های فرهنگی شدند، به‌طوری که از ابتدای سال تاکنون بیش از ٩٠ فعالیت فرهنگی با محوریت کتابخانه‌ها برگزار شده است. 

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار