کد خبر: ۱۸۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
فردوس - جشنواره «ایده شو» که به مدت دو روز از سوی سازمان علمی پژوهشی سپاه فردوس برگزار شد با معرفی سه تیم برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه فردوس ظهر پنج شنبه در مراسم اختتامیه این جشنواره با اشاره به ظرفیت و استعداد فردوسی های غیر مقیم گفت: بسیاری از نخبگان و بزرگان فردوس در کشور مشغول خدمت در عرصه‌های مختلف هستند که تا کنون از ظرفیت آنها در جهت توسعه فردوس استفاده نشده و نهاد امام جمعه قصد دارد با همکاری سایر ارگان‌ها این کار مهم را انجام دهد.

حجت الاسلام محمد شاکری از جوانان خواست در جهت حل مشکلات مردم و توسعه کشور از نبوغ فکری خویش استفاده کرده و با اعتماد به نفس کامل ایده‌های خود را ارائه دهند.

وی از آمادگی نهاد امام جمعه برای هر گونه حمایت از جوانان نخبه خبر داد و تاکید کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید به جوانان اعتماد و به آنها بها بدهیم که در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه فردوس نیز با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در روز گذشته گفت: تأکیدی که رهبری در خصوص سبقه علمی ایران در گذشته داشتند نشان از جایگاه بلند ایران دارد که باید بار دیگر با تلاش جوانان این مرز و بوم به آن دوران بازگردیم.

محمد فاطمی نسب عنوان کرد: در این جشنواره دو روزه که ۱۳ تیم شرکت داشتند کارگاه آموزشی در زمینه: خلاقیت و نوآوری، ایده پردازی، مالکیت فکری، تجاری سازی ایده و کسب و کارهای نوین برگزار شد.

مسئول پردیس دانش بنیان سپاه انصارالرضا نیز گفت: از طرف مرکز علمی پژوهشی سپاه استان به سه تیم برتر به ترتیب ۲۰، ۱۰ و ۵ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

مصطفی وقاری افزود: سایر ایده‌های برتر که در جایگاه اول تا سوم قرار نگیرند نیز شناسایی و از آنها حمایت خواهیم کرد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره پس از ارائه ایده‌های ۱۳ تیم شرکت کننده و دفاع از طرح‌های خود، هیئت داوران سه تیم برتر را معرفی و به جشنواره استانی ایده شو راه یافتند.

تیم اول متشکل ازا میرعلی نجیبی و محمد صادق نجیبی با ایده دستگاه هشدار دهنده نشت آب در لوله ساختمان‌ها و معابر توسط هیئت داوران معرفی شد این دستگاه قادر است محل دقیق نشتی آب را مشخص و حتی در زمستان با گرم نگه داشتن مسیر کنتور از ترکیدن لوله‌های آب جلوگیری کند.

تیم دوم متشکل از محدثه باصری، اعظم درویش زاده، مرضیه سالار بوستانی، زهرا صدقی و هانیه ذبیحی با ایده تولید نوعی قند از زعفران که برای افراد دیابتی و کسانی که مصرف قند برایشان ضرر دارد معرفی شد.

تیم سوم متشکل از حسینعلی اسدی و مهدی اسدی با ایده ساخت کولرهای جدید با مصرف بسیار کم آب و خنک کنندگی بالا معرفی و اعلام شد این نوع کولر مراحل آزمایشی و تست را نیز با موفقیت گذرانده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار