کد خبر: ۱۸۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:
ایسنا/اردبیل مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سیستم توزیع کتاب مطلوب نیست و باید این فرآیند اصلاح شود.

عبدالله بحرالعلومی در آئین اختتامیه چهارمین جشن کتاب سال اردبیل در فرهنگسرای بانوان این شهر اظهار کرد: استان اردبیل به دلیل هویت فرهنگی و ارزشی صبغه طولانی در تولید آثار مکتوب و شهرت مردم به کتابخوانی برخوردار است و قطعا عادت به کتابخوانی باید بیش از این توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: حتی در گذشته برای افراد بی سواد هنر نقالی عامل موثری در انتقال مفاهیم بوده و سعی شده تا بهترین موضوعات و مسایل به مخاطبان منتقل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با معیوب خواندن سیستم توزیع کتاب و ضرورت اصلاح در این فرآیند تصریح کرد: افزایش تیراژ کتاب نشان از استقبال مردم از کتاب است و در سال های اخیر خانواده ها به رغم مشکلات اقتصادی خانوادها رغبت زیادی به کتاب و امر مطالعه داشتند.

بحرالعلومی ضرورت راه اندازی کتابخانه و قرائت خانه را در محلات و مناطق مختلف شهر یادآور شد و بیان کرد: بنده معتقد نیستم که سرانه مطالعه در کشور و استان اردبیل پائین است بلکه این سرانه را روبه رشد می بینم و تلاش و تکاپوی خانواده ها را در خرید کتاب برای فرزندانشان اعم از کتاب های آموزشی و کمک آموزشی مطلوب و مناسب می بینم.

وی رشد علمی ایران را در سال های اخیر مطلوب توصیف کرد و گفت: توسعه دانشگاه ها و افزایش جمعیت دانشجویی نشان می دهد که حرکت علمی کشور یک فرآیند مطلوبی را طی می کند و نسل آینده نسل خردمند و باذکاوتی خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: ما نیازمند اصلاح در فرآیند نشر و توزیع کتاب هستیم تا در سریعترین زمان کتاب های تازه انتشار یافته به دست مردم برسد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار