کد خبر: ۱۸۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اردشیر زاهدی درگذشت
اردشیر زاهدی، آخرین سفیر ایران در آمریکا، درگذشت. او که بعد از خروج از ایران در مونتروی سوئیس زندگی می‌کرددر ۹۳ سالگی پس از یک دوره بیماری در همین کشور درگذشت. وی که فرزند فضل‌الله زاهدی و همچنین همسر سابق شهناز پهلوی بوده، سابقه‌ تصدی وزارت خارجه ایران را هم داشت.

اوقاف: ۹۴۰ هزار مستاجر داریم
حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا، معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه از ۹۴۰ هزار مستاجر اوقافی در کشور هیچ فردی زندانی نشده است گفت: تلاش این سازمان مصالحه با مردم و پرهیز از بردن پرونده‌ها به محاکم قضایی است.

تولیت آستان شاهچراغ(ع): در سرزمین‌های اشغالی، گروه‌هایی به سمت مذهب تشیع روی آورده‌اند
حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری تولیت آستان شاهچراغ(ع) گفت: بسیاری از مردم عربستان شیعه شده‌اند هرچند قرار نیست جایی مطرح شود، همچنین در اندونزی، مردم فوج فوج شیعه می‌شوند، در سرزمین‌های اشغالی هم گروه‌هایی به سمت مذهب تشیع روی آورده‌اند.

تحریم ۶ فرد و یک نهاد با ادعای دخالت در انتخابات آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای سجاد کاشیان، سعید کاظمی، حسین اکبری، مصطفی سرمدی، سید مهدی هاشمی و محمدباقر شینراکار را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد. خزانه‌داری آمریکا همچنین از اعمال تحریم‌هایی علیه شرکت «ایمن نت پاسارگاد» خبر داد. خزانه‌داری آمریکا دلیل اعمال این تحریم‌ها را «تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا» خوانده است.

مفقود شدن تنیسور زن پس از یک ادعای تجاوز مقام چینی به او
پنگ، بازیکن تنیس در اوایل ماه جاری در پستی در سایت شبکه اجتماعی چینی Weibo اتهامات را علیه ژانگ گائولی، معاون نخست‌وزیر سابق چین مطرح کرد. ادعا شده بود که پنگ مورد آزار جنسی از سوی این مسئول کشور قرار گرفته است. این پست بعدا پاک شد و سپس هیچ خبری از این تنیسور شنیده نشده است و او حتی در این کشور دیده نشده است.

۱۰۳ تن دیگر با کرونا جان باختند
طبق اعلام وزارت بهداشت، ۵ هزار و ۸۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۶۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۳ هزار و ۷۷۵ نفر رسید. همچنین ۱۰۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

آیت الله نوری همدانی: مشخص شد طالبان به دنبال شیعه کشی هستند
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اوضاع کنونی منطقه و جهان افزود: باید در مقابل دنیا هوشیار و بیدار باشیم، بسیج در شرایط حاکم بر منطقه و جهان باید به درستی نسبت به حقوق و وظایف خود آشنا باشد. چندی پیش عده ای فکر می کردند روی کار آمدن طالبان به نفع ایران است اما امروز مشخص شده که آنها به دنبال شیعه کشی هستند و حقوق اقوام و مذاهب را محترم نمی شمارند.

نظافتچی وزیر اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شد
وزارت دادگستری اسرائیل مدعی شد نظافتچی خانه وزیر جنگ این رژیم که سعی داشته اطلاعاتی را در اختیار گروه هکری «سایه سیاه» قرار دهد، دستگیر شده است. سازمان جاسوسی داخلی اسرائیل ادعا کرد این فرد در اوایل ماه میلادی جاری به ظن ارائه اطلاعات به یک فرد مرتبط با ایران دستگیر شد. طبق گزارش «هاآرتص»، این فرد، به نام «اورن گورن» به ابتکار خود از طریق یک شبکه اجتماعی به فردی مرتبط با ایران مراجعه کرد و با توجه به دسترسی خود به خانه وزیر، به آن فرد پیشنهاد کمک به طرق مختلف داد. شین‌بت همچنین مدعی شد که گورن امکان دریافت بدافزاری را که اجازه دسترسی به رایانه گانتز را می‌دهد، مطرح کرد.

کنایه رئیسی به روحانی؟
رئیسی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حل مشکلات با روحیه انقلابی گفت: ما باید نظام اقتصادی کشور را اصلاح کنیم و این اصلاح حتما با نظر نخبگان و اقناع مردم است، دولت در این زمینه شوک اقتصادی وارد نخواهد کرد و در اجرای تصمیمات و جراحی های اقتصادی مردم را سهیم میکنیم نه غافلگیر.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار