کد خبر: ۱۸۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

منظومه فکری بسیج از قرآن نشئت گرفته و بسیج تفکری است که اگر با عمل مجاهدانه گره بخورد، معجزه می‌کند.
حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه هفته پیش تهران طی سخنانی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج تصریح کرد: تفکر بسیجی مرز ندارد و جهان‌شمول است. وقتی نام شهدای ما برده می‌شود در کنار آن‌ها نام شهدای کشور‌های دیگر و جبهه مقاومت برده می‌شود که همه آن‌ها ذیل تفکر بسیجی شناخته می‌شوند و در صدر بسیجیان زمان ما هم امام خمینی و امام خامنه‌ای عزیز ما قرار دارند.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: در این نگاه بسیج یک حرکت احساسی نیست و دارای یک اندیشه فرازمند و یک منظومه فکری استوار است. منظومه فکری بسیج از قرآن نشئت گرفته و بسیج تفکری است که اگر با عمل مجاهدانه گره بخورد معجزه می‌کند. عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری و همه عرصه‌های زندگی مؤمنین میدان تفکر بسیجی است و هر جا این اندیشه وارد شود آنجا فضای دیگری پیدا می‌کند. وی گفت: عمل آتش به اختیار که کار تمیز و قانونی و با عبور از ساختار‌های پوسیده اداری است محصول همین تفکر است. این تفکر وقتی در عرصه مدیریت وارد می‌شود مبتنی بر عقلانیت و معنویت معجزه می‌کند. امروز عطر تفکر بسیجی در کشور بیشتر احساس می‌شود و شما یک دولت مردمی را شاهد هستید که در شرایط سختی کار را تحویل گرفت و در تلاش وکار متراکم و خستگی‌ناپذیر و روحیه هم‌افزایی با سایر قوا و جدیت در تحقق منویات رهبر انقلاب است. در همین سه ماه دولت با الهام از تفکر بسیجی اقدامات شایانی انجام داده و این موضع در عرصه‌های مختلفی مشهود است.
حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: این دولت بسیجی این امید را بر انگیخته که مهار غول گرانی و ثبات در بازار سرمایه و صلابت در مذاکرات و اصلاح ساختار‌های فسادزا موفقیت‌هایی را داشته باشد. وی تصریح کرد: همین فضای تفکر بسیجی در مدیریت عالی قوه قضائیه هم قابل مشاهده است. از آن سوءتدبیر علوی در دولت و شمشیر علوی را در دستگاه قضایی مشاهده می‌کنیم و مجلس هم با نشاط به میدان آمده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار