کد خبر: ۱۸۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
شورای راهبردی مشورتی علما و روحانیون چهارمحال و بختیاری با صدور بیانیه‌ای بر تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان این استان‌، خوزستان و اصفهان برای حل مشکل آب تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شورای راهبردی مشورتی علما و روحانیون چهارمحال و بختیاری بیانیه‌ای پیرامون مسئله آب استان خطاب به سران سه قوه صادر شد.

۳۲۰ نفر از علما، اساتید و مبلغان چهارمحال و بختیاری در بیانیه‌ای خطاب به روسای سه قوه بر مظلومیت مردم استان در مسئله آب و مشکلات طرح‌های انتقال آب تأکید کردند و خواستار رعایت عدالت و تقوای اجتماعی و اقتصادی در مسئله آب و توجه جدی به حقوق حقه مردم این استان شدند؛ متن بیانیه به سران سه قوه به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک رؤسای قوای سه‌گانه آقایان:

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ریاست محترم قوه قضائیه
جناب آقای دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

انقلاب اسلامی گام دوم خود را محکم و استوار برداشته و با ورود به مرحله رشد و کمال به درختی مبارک و تناور تبدیل شده است.

رسیدن به این مرحله پس از خنثی سازی انواع توطئه‌ها، خباثت‌ها و خیانت‌های دشمنان بیرونی و دل‌سپردگان داخلی بوده است. اکنون این دشمنان قسم‌خورده با بهره‌گیری از سوء تدبیر مسئولین در مدیریت منابع آبی، تلاش دارند مردم استان‌های مختلف را رو در روی  یکدیگر و نهایتاً مقابل نظام اسلامی قرار دهند و از مصیبت بی‌آبی و بی‌تدبیری مسئولین امر، آتش فتنه‌ای برپا کرده، این شجره مبارکه را بسوزانند! زهی خیال باطل! 

علما، اساتید حوزه، مبلغان و عموم طلاب استان چهارمحال و بختیاری به عنوان امتداد تاریخی پرچمداران عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی با محکوم کردن هرگونه توطئه علیه اهداف و منافع نظام اسلامی، بر رعایت عدالت و پرهیز از سیاست ورزی های غلط مسئولان در انتقال آب این استان تأکید داشته، بر ارجاع مسئولان به نظر کارشناسان رشته‌های گوناگون مرتبط با موضوع توصیه می‌کنیم. 

ما با عشق به میهن اسلامی و علاقه به ایران قدرتمند اذعان و اعتراف می‌کنیم آبی که از استان ما سرچشمه می‌گیرد جزو منابع ملی است و قاعدتاً اختصاص به مردم یک استان ندارد، لکن با کمال شهامت و جرأت ممنوعیت برداشت آب شرب (پروژه بن ـ بروجن) برای مردم محترم، مظلوم و رنج‌دیدۀ استان چهارمحال و بختیاری و مجوزهای انتقال آب به وسیله تونل‌های غیرقانونی برای صنعت (مانند فولاد) و احیاناً کشاورزی ناسازگار با اقلیم برخی استان‌ها (برنج‌کاری در برخی استان‌ها) را محکوم کرده و آن را حاصل عملکرد دست‌های پشت پرده و فشارهای سیاسی  و مافیای آب دانسته که افزون بر مخالفت با شرع و قانون زیبنده نظام اسلامی نمی‌باشد؛ بنابراین:

 اولاً: از حضرات مکرم و علمای کرام استان اصفهان دامت تأییداتهم انتظار داریم که ضمن توجیه مردم شریف آن دیار، مسئولین ذی‌ربط را توصیه به رعایت عدالت و تقوای اجتماعی و اقتصادی در مسئله آب نموده و همچون پیش فصل‌الخطاب منازعات احتمالی باشند.

ثانیاً: پیشنهاد می‌گردد حضرات بزرگوار رؤسای محترم سه قوه ضمن توقف پروژه خسارت‌بار تونل بهشت آباد و به انجام رساندن طرح بن ـ بروجن کارگروهی متشکل از علما و کارشناسان سه استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان تشکیل داده و تمامی ابعاد مسئله آب از سرچشمه کارون و زاینده‌رود که هر دو در استان چهارمحال و بختیاری‌اند، مورد بررسی دقیق و علمی قرار گیرد تا مانع هرگونه لابی‌گری و اجحاف در حق مردم شریف هر سه استان گردد.

بدیهی است که روحانیت انقلابی استان ضمن پاسداشت تمامی ارزش‌های انقلاب اسلامی، پیگیری مطالبات به حق مردم را وظیفه خویش پنداشته و مطالبه این موضوع را موجب تقویت نظام اسلامی در اقامه حق و گسترش عدالت ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام/68024

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار