کد خبر: ۱۸۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛
خاطرات آیت الله هاشمی: وقت به مطالعه گذشت. پیش‎نویس کتابى را براى اجازه چاپ مى‌بینم که از روى اسناد ساواک چاپ شده در خاطراتم [در دوران مبارزه]، تهیه‌کرده‌اند. خاطرات [اسدالله] عَلَم که علاوه بر ثبت تاریخ، نکات جالبى هم دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در خانه بودم. وقت به مطالعه گذشت. پیش‎نویس کتابى را براى اجازه چاپ مى‌بینم که از روى اسناد ساواک چاپ شده در خاطراتم [در دوران مبارزه]، تهیه‌کرده‌اند. خاطرات [اسدالله] عَلَم که علاوه بر ثبت تاریخ، نکات جالبى هم دارد؛ مثلاً وضع بد خانوادگى شاه با توجه به اختلافاتى که با همسرش فرح دیبا داشتند و با توجه به آلودگى‌هاى جنسى که شاه داشته و فرح مطلع بوده و با توجه به فساد بستگانش و نیز مواردى که نشان مى‌دهد، به شدت با اعراب بد است و طرفدار اسراییل است.

نمونه‌اى ازآن، درخواست اسراییل از شاه، در جریان حمله مصر به اسراییل و عبور از کانال سوئز که اسراییل از شاه مى‌خواهد، کُردهاى عراق را وادار به حمله به دولت عراق کند که عراق، نتواند نیرو به کمک اعراب بفرستد و یا عادى و ارزش‌مند بودن زن‌بارگى براى عَلَم و شاه و اطلاع از انحرافات همدیگر که بدون شرح، در خاطرات به صورت مکرر مى‌نویسد؛ بى‌ادبى و تعبیرات زشت و مغرورانه از شاه زیاد دارد.

عفت، براى جمع‌کردن کمک براى سرطانى‌ها، جلسه داشت و دیرآمد. من براى ظهر غذا پُختم؛ کباب دیگ.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار