کد خبر: ۱۸۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
یک فعال جهادی ضمن قدردانی از رئیس جمهور برای حضور در استانهای محروم به ویژه سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان وبلوچستان یکی از استان‌های محروم کشور است و از دولت می‌خواهیم نگاه ویژه‌ای به این استان شود.

ایمان سرگزی فعال جهادی و از فعالین سابق دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ضمن قدردانی از آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور برای حضور در استانهای محروم به ویژه سیستان و بلوچستان گفت:استان سیستان وبلوچستان از استانهای پهناور کشور است و فقر ومحرومیت این استان در کلمات نمی‌گنجد.

وی با اشاره به مشکلات زیاد مردم سیستان و بلوچستان افزود: با روی کار آمدن دولت مردمی آیت‌الله رئیسی نور امیدی در دل همه مردم جوانه زده است که امیدواریم با مدیریت جهادی رئیس جمهور در سطح کشور، مناطق محروم سیستان وبلوچستان نیز بی بهره نمانند.

سرگزی تصریح کرد: علیرغم امیدی که با روی کارآمدن دولت سیزدهم در دل مردم سیستان و بلوچستان زنده شده اما متاسفانه برخی مسائل مانند عدم تغییر مدیران دستگاه های مختلف و ادامه روند گذشته باعث دلسردی مردم شده است.

این فعال جهادی یادآور شد: انتصاب استاندار سیستان و بلوچستان که خوشبختانه فردی جهادی است موجب دلگرمی مردم این استان شد اما متاسفانه باقی ماندن برخی مدیران قبلی که قالبا دنبال میز ریاست هستند نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیشتر مدیران ضعیف وناکارآمد دولت قبل در حال ابقای خود هستند بعنوان مثال در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان چنین موضوعی را شاهد هستیم و درخواست برخی کاکنان دانشگاه این است که حداقل در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که هم اکنون در خط مقدم جنگ با کروناست از مدیری قوی و جهادی استفاده شود که شاخصه هایی همچون انقلابی بودن، جهادی بودن، دغدغه مردم را داشتن، و داشتن محبوبیت و مقبولیت در بین  پرسنل را داشته باشد تا روح امیدی دوباره در کالبد دانشگاه و پرسنل خسته دمیده شود.

سرگزی افزود: البته مشکلات استان به اینجا ختم نمی شود بلکه مشکلات خیلی ریشه‌ای تری هم وجود دارد و در استان مدیرانی از دولت قبل هستند که از بیت‌المال ریخت و پاش می کنند یا از خودروی دولتی در خارج از ساعات اداری به عنوان خودرو شخصی استفاده می‌کنند و... و متاسفانه چنین اقداماتی در استان سیستان وبلوچستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: این ریخت و پاش‌ها در حالی است که در این استان افرادی وجود دارند که سقف درستی بر سر ندارند و سفره هایشان خالی از نان است. در استان ما دانش آموزانی وجود دارند که در کپر درس می‌خوانند و آرزویشان داشتن یک مدرسه است که این نعمت در بیشتر جاهای کشور موجود است. در استان ما مردمی زندگی می کنند که تنها درآمدشان یارانه است، درعوض این استان مدیرانی دارد که مدام دلتنگ میز ریاست خود می شوند.

وی تصریح کرد: رئیس محترم جمهور در سفر به استان سیستان و بلوچستان خیلی از مشکلات را از نزدیک دیدند اما به اعتقاد ما با این مدیران وضعیت استان درست که نمی شود هیچ، بدتر هم می‌شود. متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان فضای نقد و انتقاد از مدیران وجود ندارد و برخی مسئولان به هیچ وجه نقد را برنمی‌تابند و به جای پاسخگویی به عملکرد ضعیفشان  از مردم طلبکار هستند. انشالله با تلاش دولت و مسئولان ارشد دولت سیزدهم، این رویه هر چه زودتر در سرتاسر کشور برچیده شود و طلبکاری جایش را به پاسخگویی دهد.

وی خطاب به آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: از شما عاجزانه می‌خواهیم فرصتی را در اختیارمان قرار دهید تا مشکلاتی را که نزدیک به هفت سال هست در حال بررسی هستیم خدمتتان عرض کنیم. استان سیستان و بلوچستان سرشار از منابعی است که همیشه در جملات گفته می شود اما در عمل کسی از آن استفاده نمی کند. مردم این استان هم همیشه مظلوم واقع شده اند اما هیچ گاه از حمایت از انقلاب و رهبر عزیزمان دست نکشیدند و در بزنگاه ها همیشه پای کار انقلاب بودند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار