کد خبر: ۱۸۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
امام جمعه گرمی:
ایسنا/اردبیل امام جمعه شهرستان گرمی گفت: واحدهای صنعتی و کارخانجات گرمی یکی پس از دیگری در مرحله تعطیلی است که مسئولان و متولیان امر باید جلوی این کار را بگیرند.

حجت‌الاسلام یدالله صفری ۳۰ آبان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی که با حضور استاندار اردبیل و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: سال‌هاست که در شهرستان گرمی طرح‌های متعدد توسعه‌ای و عمرانی در حال اجراست اما به نظر می‌رسد تکمیل این پروژه‌ها طلسم شده است.


وی با بیان اینکه در ۴۳ سال اخیر نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات شایسته‌ای را به مردم گرمی انجام داده است، تصریح کرد: آنچه که مردم منطقه را رنج می‌دهد، بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات در بین مناطق مختلف شهرستان‌های استان اردبیل و عمق محرومیت گرمی است.


امام جمعه شهرستان گرمی به درخواست و مطالبه اهالی موران در بهسازی و بازسازی جاده اصلی این منطقه اشاره کرد و گفت: بخش عظیمی از روستاییان گرمی از نبود آب شرب سالم و بهداشتی رنج می‌برند و حتی در خود شهر گرمی برخی از محلات روزها و حتی هفته‌ها از آب شرب پایدار بی‌بهره هستند.


صفری بالا رفتن قیمت زمین و مسکن را در گرمی یکی دیگر از دغدغه‌های اهالی برشمرد و افزود: باید هر چه سریعتر محدوده شهر گرمی اضافه شود تا با دو برابر شدن این محدوده امکان ساخت و ساز و کاهش قیمت زمین و مسکن در گرمی فراهم آید.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر این کار انجام نشود بخش زیادی از مردم گرمی به سایر شهرها به ویژه مرکز استان مهاجرت کرده و بر دامنه حاشیه‌نشینی می‌افزایند.
صفری به قطعی مکرر برق و مشکل تأمین آب شرب اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که در گرمی آزاردهنده است، فرسودگی شبکه آب است که به صورت مکرر به تخریب آسفالت منجر شده و اهالی از این بابت در مضیقه هستند.


وی ضرورت تکمیل سد عمارت و تأمین آب شرب اهالی گرمی را از این سد خاکی یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه انتظار می‌رود آب پایدار مردم گرمی از طریق سد عمارت تأمین شود.


صفری به مشکلات و دغدغه‌های واحدهای تولیدی و صنعتی و روند تعطیلی این واحدها اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر چندین واحد تولیدی در گرمی تعطیل شده و کارگران و شاغلان این بخش بیکاری شدند که این خود گرفتاری بیشماری را برای گروه‌های مختلف جامعه در گرمی به وجود آورده است.


وی ضرورت تدبیر مناسب در حمایت از سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی را یادآور شد و اظهار کرد: باید هر چه سریعتر اقدام عاجل در پیشگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی و کارخانجات شیرآلات صنعتی در این شهرستان انجام شود.


صفری بلاتکلیفی دریاچه گیلارلو و نبود سرویس بهداشتی و زیرساخت‌های مناسب گردشگری را یادآور شد و تصریح کرد: این منطقه می‌تواند به تفرجگاه مناسب برای اهالی گرمی و شهرستان‌های همجوار تبدیل شود اما متأسفانه این منطقه متولی مشخصی ندارد.


وی در ادامه ضرورت اصلاح و بهسازی دو رودخانه داخل شهر گرمی را با هدف ایجاد امکانات ورزشی و بهبود سیمای شهری یادآور شد و افزود: مردم منطقه انتظار دارند تا این رودخانه‌های داخل شهر گرمی هر چه سریعتر بهسازی و بازسازی شوند.


امام جمعه گرمی ضرورت اجرایی شدن منطقه آزاد را در این منطقه یادآور شد و خاطر نشان کرد: اگر منطقه آزاد در گرمی راه‌اندازی شود جلوی مهاجرت بی‌رویه گرفته شده و مردم محروم و مرزنشین گرمی می‌توانند از مزایای این منطقه در مسیر توسعه بیشتر استفاده کنند.


صفری اضافه کرد: اگر برای سایر شهرها گمرک، بازارچه مرزی، فرودگاه، بارانداز ریلی، منطقه ویژه اقتصادی و... در نظر گرفته می‌شود، بهتر است برای اهالی گرمی نیز منطقه آزاد تجاری به عنوان هدیه نظام اسلامی تقدیم شود.


انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار