کد خبر: ۱۸۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
استاندار تهران: بعد از ۶ ماه آمار‌های تلفات و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است.

آمارهای مرگ و میر کرونایی رو به کاهش استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محسن منصوری در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران افزود: در بحث مدیریت این بیماری اگر به واسطه تدابیر و اقدامات همکاران مانع از مرگ حتمی یک نفر هم شویم این کار برای آخرت ما کفایت می‌کند و نباید این جلسات به صورت ضعیف برگزار شود.
وی گفت: از ستاد ملی کرونا درخواست داشتیم مبنی بر اینکه تردد شبانه حذف شود که این تصمیم گرفته شد و درست هم بود و خود ستاد کرونا استان تهران هم این درخواست را داشت، چون که تاثیری نداشت.
آقای منصوری افزود: از طرفی نیز نگران عادی انگاری هستیم که در واقع با حذف تردد شبانه بحث عادی انگاری و سهل انگاری تصور شود که البته به لطف خدا آمار‌های ما رو به کاهش است و بعد از ۶ ماه الحمدلله آمار‌های تلفات مرگ و میر ما به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است و نشان می‌دهد آمار‌های کرونایی رو به کاهش است و ان شاء الله به روزی برسیم که حتی یک نفر آسیب دیده از این بیماری نداشته باشیم.
وی در ادامه به بحث مراقبت‌ها و رعایت شیوه نامه‌ها اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که در این حوزه عادی انگاری و سهل انگاری نشود چرا که تمام این زحمات و همه رشته‌های دو ساله ما به یکباره پنبه نشود.
استاندار تهران افزود: باید برای این موضوع راهکار‌های عملی را دنبال کنیم.
آقای منصوری در ادامه به بحث معترضان به بحث واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: این موضوع بحث‌های تامینی امنیتی و مراقبتی دارد و باید طی بحث‌های علمی به اقناع سازی برسیم.
وی در ادامه به دیدار خود با رئیس سازمان صدا و سیما اشاره کرد و افزود: فردا قرار است با رئیس رسانه ملی دیداری داشته باشیم که بحث کرونا یکی از موضوعات مورد بحث ماست.

 خیلی از مدارس شرایط مطلوبی ندارند 

استاندار تهران گفت: خیلی از مدارس ما شرایط مطلوبی از نظر بهداشتی و تهویه ندارند.
محسن منصوری در ادامه افزود: موضوع بازگشایی مدارس در این شرایط بسیار مهم است و اگر قرار باشد از یک نقطه ضربه بخوریم آن هم مدارس است و اگر به این نتیجه برسیم که بازگشایی مدارس می‌تواند آسیب بزند یا آسیب می‌زند باید تجدیدنظر کنیم.
وی گفت: دو سال مدارس به خاطر جلوگیری از همین آسیب‌ها بسته شد به ویژه که اکنون خیلی از مدارس ما شرایط مطلوبی از نظر سیستم تهویه و بهداشتی ندارند و در واقع در این حوزه هزینه نشده است.
آقای منصوری افزود: اگر تجهیزات فراهم شود، روزانه نیز مدارس را رصد کنیم و دوستان دانشگاه‌های علوم پزشکی ضرورت دارد در این خصوص در دانشگاه‌ها و مدارس نظارت کنند که در صورت مطلوب نبودن شرایط و در صورتی که احساس خطر کردیم تدبیری در این خصوص بیندیشیم.
وی در ادامه به بحث فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مساله فرودگاه‌ها قابل قبول نیست و حتما باید برخورد شود که البته باید جزییات را نیز ارایه بدهید تا با موارد تخلف برخورد شود.
استاندار تهران افزود: هم باید با سازمان هواپیمایی و هم باید با همه شرکت‌ها مکاتبه شود و باید مراقبت صورت گیرد و همه گروه‌ها باید رعایت کنند و به نظر می‌رسد رهاشدگی در این حوزه داریم و دانشگاه‌ها و هلال احمر باید وارد عمل شوند و کمک کنند و حتما باید تست پی سی آر از مسافران (هنگام ورود به کشور) گرفته شود و اگر در فرودگاه‌ها شرایط به این منوال باشد حتما آسیب می‌بینیم و ضروری است قرنطینه متمرکز یا خانگی صورت گیرد، اما به هر حال نباید رها شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار