کد خبر: ۱۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
چند روز قبل بود كه خبرگزاري‌هاي مختلف اعلام كردند كه دولت براي اجراي قانون ماليات مستقيم و به منظور شفافيت فعاليت‌هاي اقتصادي اجازه سركشي به حساب‌هاي مردم را داده است. البته روز گذشته يكي از معاونان بانك مركزي اعلام كرد كه هرچند دولت اجازه سركشي به حساب‌هاي مردم را داده اما اطلاعات حساب‌هاي مردم در هر صورت محرمانه باقي مي‌ماند. حقيقتش ما كه نفهميديم چطور شد، فقط متوجه شديم كه از اين به بعد دولت هم مثل دكتر قرار است محرم حساب‌هاي بانكي ما باشد. براي اينكه ببينيم اقشار مختلف چه نظري راجع به اين مساله دارند به ميان مردم رفتيم...
بقال محل: از خدا كه پنهان نيست از دولت چه پنهان، بيشتر از پولي كه در حساب‌هاي بانكي باشد؛ خيلي از همسايه‌ها در دفتر  ما حساب دارند. دولت هم اگر مي‌خواهد از ما ماليات بگيرد اول بيايد اين حساب‌هاي مردمي كه به او راي داده‌اند را تصفيه كند؛ ما خودمان ماليات را مي‌دهيم.
یک مسئول دولت فعلی: مردم نگران نباشند ما در این مرحله فقط می‌خواهیم یک سری به حساب‌های‌شان بزنیم و قصد برداشت از آنها را نداریم؛ البته قول نمی‌دهیم چون ممکن است مرحله بعدی برداشت از حساب‌های مردم باشد. بالاخره مردم به ما اعتماد دارند؛ چطور رای آنها برای ما باشد؛ پول‌شان نباشد.
يك نماینده دلواپس: دولت سرکشی به حساب‌های مردم را انجام می‌دهد تا آنها سرشان به مخفی کردن پول‌ها برای پرداخت مالیات کمتر مشغول شود و در عوض مردم فراموش کنند که در مذاکرات هسته‌ای چه کلاهی سر همه ما رفته است.
یک نماینده با برنامه: این مرتبه من دفاعی از دولت ندارم که انجام بدهم. یعنی حتی اگر این دوستان دلواپس ما در بهارستان هم نخواهند ما خودمان وزیر ارشاد را استیضاح می‌کنیم.
همان نماینده دلواپس: آقای که  شما  استیضاح کردن‌تان هم احساس خودشیرینی را منتقل می‌کند اگر راست می‌گویید بیایید باهم وزیر ديگري را استیضاح کنیم.
يك مسئول دولت قبل: من متوجه نمی‌شوم که دولت چطوری به خود جرات می‌دهد که بخواهد به حساب‌های مردم سرکشی کند، زمان ما از این خبرها نبود ما کلا داخل مردم سرکشی می‌کردیم.
یک حامی دولت: اگر دولت همانطور که اسمش از صندوق رای  بيرون آمد قرار باشد به حساب‌های ما سرکشی کند مشکلی ندارد به شرط آنکه پس‌فردا یک موافقت‌نامه‌ای چیزی به امضا برسد و ما بتوانیم بیاییم شادی کنیم.
یک شهروند طبقه متوسط: ما که چیزی برای از دست دادن نداریم. حساب بانکی پیش‌کش دولت اگر صلاح می‌داند بیاید داخل سفره‌ ما هم سرکشی کند.
برچسب ها: دولت ، بانک ، خساب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار