کد خبر: ۱۸۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: پروژه انتقال پساب همدان به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منصور ستوده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقال پساب تصفیه‌خانه همدان به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد اظهار کرد: مجوز تخصیص پساب به میزان ۳ میلیون متر مکعب در سال برای منطقه ویژه از وزارت نیرو دریافت شده و مطالعات مربوط به این موضوع در سال ۹۹ به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: این طرح آماده سرمایه‌گذاری بخشی خصوصی است که اجرای خط انتقال آن از نیروگاه به طول حدود ۲۱ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از دیگر پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای همدان در فامنین به مطالعه و اجرای پروژه‌های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اشاره کرد و افزود: در شهرستان فامنین طی ۶ ماهه نخست سال جاری پنج حلقه چاه غیرمجاز مسدود، ۲۶ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده و ۲۵ چاه فاقد پروانه نیز تعیین تکلیف شده است.

وی در ادامه سخنانش به وضعیت پیشروی طرح آبرسانی به ملایر از سد کلان پرداخت و افزود: در این راستا برای تکمیل خط بین مخازن شهر به طول سه کیلومتر، اقداماتی چون خرید لوله و اتصالات، اجرای خط برق، اجرای خط لوله و... گرفته شده است.

ستوده با اشاره به اینکه اعتبار مصوب سال جاری برای اتمام این پروژه حدود ۲۶ میلیارد تومان است گفت: با اجرای خطوط بین مخازن پشت سپاه و پیرویلان و تکمیل طرح انتقال آب ۳۸ کیلومتری از سد کلان به شهر ملایر به میزان ۱۲ میلیون مترمکعب در سال، علاوه بر رفع مشکلات موجود، بخشی از نیاز آب شرب درازمدت شهروندان رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در فاز اول از اواخر تابستان سال جاری حدود ۲۵۰ لیتر در ثانیه از آب شرب تصفیه شده سد کلان، جایگزین چاه‌های ملایر شده و در حال استفاده است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان به پیشروی پروژه مطالعه و اجرای پروژه‌های تعادل بخشی منابع زیرزمینی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲۷ حلقه چاه غیرمجاز طی ۶ ماه نخست امسال در شهرستان ملایر مسدود شده است.

وی در پایان یادآور شد: ۳۷ دستگاه کنتور هوشمند در ملایر نصب و ۴۴ چاه فاقد پروانه نیز تعیین تکلیف شد که تا پایان سال، پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۸۸ مورد برسد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار