کد خبر: ۱۸۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:
زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان زنجان دُز اول واکسن و ۸۳ درصد واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل مرکز همایش‌های بین المللی روزبه زنجان، گفت: شرایط مساعد امروز نباید ما را گول بزند چرا که این وضعیت به سرعت قابل برگشت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با وجود شرایط کرونایی طرح ها و برنامه های خود را به پیش برده است، اظهار کرد: در برابر هزینه‌های سنگین حوزه بهداشت و درمان، اعتبارات پیش‌بینی و اختصاص یافته کم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به شهادت ۶ نفر از کادر بهداشت و درمان استان زنجان در خط مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های مهم برای کنترل و مبارزه با بیماری کرونا است.

قزلباش تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به مطالعات انجام شده در بخش سرپایی تعداد بیماران مبتلا به کرونا با کاهش سه برابری رو به رور هستیم.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن موجب کاهش آمار و مرگ بیماران می‌شود، ابراز کرد: زنجان در زمینه تزریق واکسیناسیون جزو سه استان اول بوده و بیشترین تزریق را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان زنجان دُز اول واکسن و ۸۳ درصد واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند، افزود: در مجموع یک میلیون و ۴۶۳ هزار دُز واکسن در استان زنجان تزریق شده است.

قزلباش با بیان اینکه مراکز تجمیعی واکسن همچنان آماده خدمات رسانی هستند، تصریح کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا دو هزار تخت برای بیماران در زمینه‌های مختلف در استان زنجان وجود داشت.

وی با بیان اینکه ۳۲ مرکز ۱۶ ساعته در دوران کرونا فعال بود، گفت: یکی از کارهای اساسی در استان زنجان انجام تست‌های سرپایی و رهگیری و پیگیری بیماران بود که به ازای هر یک نفر ۱۲ نفر رهگیری شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار