کد خبر: ۱۸۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
شهردار تهران روز سه شنبه ۲ آذر، میزبان آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در ایران بود و با وی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش برنا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در این دیدار با بیان اینکه امیدواریم این دیدار منشا همکاری های مشترک و جدی قرار بگیرد، گفت: پس از انقلاب اسلامی دوران سختی را تا امروز پشت سر گذاشتیم اما اکنون در آستانه جهش بزرگ در ابعاد مختلف هستیم؛ یکی از نمودهای آن در مدیریت شهری و شهر بزرگ تهران است. 

وی عنوان کرد: در گذشته تجارب خوبی در رابطه با  همکاری شهرداری تهران  و سازمان "جایکا" در ژاپن در حوزه مدیریت بحران داشتیم و امیدوار هستیم که نشست امروز منجر به همکاری در موضوعاتی مانند حمل و نقل، محیط زیست، پسماند و دیگر حوزه ها که به ایمنی تهران ارتباط دارد شود.

زاکانی افزود: همچنین ما خواستار استفاده از تجارب بزرگ ژاپن در بحث زلزله و تکنولوژی هستیم.

وی  با ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی بین تهران و توکیو عنوان کرد: این هماهنگی و پیوست مداوم بین دو پایتخت امکانی را برای ما فراهم می کند که به بهترین نحو از تجارب یکدیگر استفاده کنیم و در نهایت به نفع هر دو کشور باشد.

شهردار تهران همچنین با دعوت از شهردار توکیو که برای سفر به تهران گفت: پیشنهاد می کنم کارگروه مشترکی بین نمایندگان شهرداری تهران و توکیو تشکیل شود تا سطح روابط را از مقام تعارفات به دستاوردهای عملی برسانند.

وی در انتها از حسن نظر دولتمردان ژاپن در موضوع کرونا و اختصاص واکسن کرونا برای ملت ایران تشکر کرد.

در ادامه‌ سفیر ژاپن‌ آیکاوا کازوتوشی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای شهردار تهران گفت: مدیریت شهر بزرگ تهران بسیار سخت و دشوار است.

وی ضمن تشکر از دعوت شهردار توکیو برای سفر به تهران عنوان کرد: هر چند کرونا سفر کردن را سخت کرده اما امیدوارم شما هم به ژاپن تشریف بیاورید و همکاری های بیشتر صورت بپذیرد.

سفیر ژاپن در ادامه با اشاره به سختی برگزاری المپیک در شرایط کرونا اظهار داشت: ایران در رقابت های المپیک امسال خوش درخشید و مدال های طلای زیادی گرفت و حتی در والیبال بر ژاپن پیروز شد. در ایرانی ها در ژاپن‌ خوب رفتار کردند و مردم ژاپن تیم ایران را خوب بر شمرده اند.

کازوتوشی با اشاره به همکاری بین ایران و ژاپن گفت: برخی از مشکلاتی که شهرهای بزرگ دارند به‌هم شبیه هستند. این که توکیو برای حل مشکلات مشکلات ناشی از کرونا چه اقداماتی انجام داد را با تهران به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین در موضوعات آلودگی هوا و زلزله نیز قابلیت همکاری و تبادل تجربیات بین دو کشور وجود دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: پیش از شهر تهران و ژاپن طرح دفع زباله در مرحله اول اجرا کردند و امیدواریم طرح جدید را برای تهران آماده کنیم. همچنین دولت ژاپن با UNDP با هم در موضوعات‌ مختلف از جمله دفع زباله با هم همکاری می کنند. 

سفیر ژاپن با تاکید بر اهمیت موضوع بازیافت برای محیط زیست و تمایل این کشور به همکاری در این حوزه بیان کرد: بحث دستگاه خودکار (RVM) برای بازیافت بطری پلاستیکی را از گذشته در دستور کار قرار دادیم و ۱۸ دستگاه را به شهرداری تهران اهدا کرده بودیم و به زودی ۳۳ دستگاه دیگر اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، ژاپن ، شهرداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار