کد خبر: ۱۸۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
سرلشکر جعفری:
فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله‌الاعظم با بیان اینکه هدف اصلی استقرار آمریکایی‌ها در منطقه حمله به کشور ایران بود گفت: با اقتداری که در ایران اسلامی شکل گرفت، سرانجام آمریکا مجبور به ترک منطقه شد و این حاصل اقتداری است که در طول ۴۰ سال شکل گرفته است.

اقتدار ایران آمریکا را مجبور به ترک منطقه کرد/ خون پاک شهدا توطئه‌های دشمنان را بی‌اثر کرده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله‌الاعظم ظهر امروز در آیین پایانی جشنواره سراسری حبیب حرم ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: شهید همدانی روحیه‌ای بسیجی داشتند که این روحیه مقدم بر سایر روحیات او بود.

وی با بیان اینکه در همه پاسداران و شهدای ما روحیه مردمی و بسیجی مقدم بر روحیه نظامی و نظامی‌گری بود افزود: کار همه پاسداران ابتدا فرهنگی و سپس نظامی است و این روحیه است که آن‌ها را به عرصه حماسه‌آفرینی رسانده است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله‌الاعظم با بیان اینکه دغدغه همه بسیجیان و پاسداران و همه آن‌هایی که در عرصه دفاع مقدس مجاهدت و تلاش می‌کنند، انگیزه و روحیه آنهاست افزود: همه بسیجیان برجستگی‌های بالای عرفانی و اعتقادی در وجود خود دارند که آن‌ها را به مراتب بالا می‌رساند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های امنیتی و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه دفاع مقدس حضور فعال داشت گفت: پس از جنگ تحمیلی نیز شهید همدانی در تشکیل تیپ محمد رسول‌الله از نیرو‌های تاثیرگذار بود.

جعفری عنوان کرد: سردار همدانی در اواسط جنگ مسئولیت‌های زیادی گرفت، اما نکته مهم اینکه بعد از دفاع مقدس گرایش اصلی خود را در کار‌های فرهنگی و اجتماعی نشان داد و علاقه‌ای که به هنرمندان و اعتقاد به فعالیت در این عرصه داشت، برجسته بود.

وی یادآور شد: بعد از اینکه موضوع مقاومت و مبارزه با داعش پیش آمد، شهید همدانی سر از پا نشناخت و اصرار به رفتن به سوریه داشت که از افتخارات ایشان، مسلح شدن مردم سوریه و تشکیل جبهه مقاومت در این کشور بود و آغازی شد برای بین رفتن داعش از سوی شهید همدانی و سرانجام نیز در این راه شهید شد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله‌الاعظم در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه انعکاس ویژگی و پیام شهدا از سوی هنرمندان ریشه در ابعاد دینی و اعتقادی آن‌ها دارد گفت: هنرمندان با ورود به این عرصه شهدا آن‌ها را به اوج عرفان می‌رساند و انتقال این ابعاد خیلی تعیین‌کننده است.

انقلاب اسلامی حاصل عزت و اقتدار شهدا در ظلم‌ستیزی است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی که امروز به این صورت بدست ما رسیده حاصل عزت و اقتدار شهدا در ظلم‌ستیزی است افزود: این ویژگی‌ها در شهید همدانی هم بود و حاصل مجموعه این فداکاری‌ها در دنیا دستاورد‌های بسیار بزرگی برای اسلام است.

جعفری با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی فقط از بین بردن رژیم منحوس پهلوی نبود گفت: پیاده‌سازی احکام الهی در جامعه هدف والای انقلاب اسلامی است که هنوز محقق نشده است.

وی با تاکید بر اینکه با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی دستاورد‌های زیادی داشتیم، اما چشم‌انداز انقلاب که هنوز محقق نشده ساختن جامعه اسلامی عدالت‌محور، فرهنگ محور و اخلاق محور است که باید به آن برسیم افزود: رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب از همه مردم به ویژه جوانان می‌خواهند که اهداف والای شهیدان را محقق کرده و در میدان و در صحنه انقلاب و مجاهدت باشند که عمدتا جهاد فرهنگی و جهاد اجتماعی است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله الاعظم عنوان کرد: دفع تهدیدات داخلی و خارجی دستاورد بزرگی است که به آن دست یافته‌ایم به طوری که هیچ کشوری از قدرت‌های بزرگ توطئه‌های موفقیت‌آمیزی علیه کشورمان نداشته است که خون پاک شهدا بی‌تاثیر نبوده است.

مجاهدت و تلاش فرهنگی در راستای پیام‌رسانی شهدا حرکتی زینبی است

وی با بیان اینکه هدف اصلی استقرار آمریکایی‌ها در منطقه تهدید و ارعاب و سرانجام حمله به کشور ما بود گفت: با اقتداری که در ایران اسلامی شکل گرفت، سرانجام آمریکا مجبور به ترک منطقه شد و نتیجه آن این شد که در سال‌های اخیر هواپیمای آمریکایی را ساقط می‌کنیم و آن‌ها نمی‌توانند کاری بکنند، کشتی انگلیسی متوقف می‌شود و کاری از پیش نمی‌برند و این حاصل اقتداری است که در طول ۴۰ سال شکل گرفته است.

جعفری با بیان اینکه این اقتدار جمهوری اسلامی با مجاهدت و تلاش مجاهدین مومن انقلابی و الهی که به دنبال یاری دین خداوند هستند، ایجاد شده است گفت: اینکه صرفا ادعای ایمان داشته باشیم، کفایت نمی‌کند بلکه عمل صالح جهادگونه انتظار خداوند از بندگان است و همه این‌ها زمینه برای اقدام است تا ادعای ایمان خود را ثابت کنیم.

وی مجاهدت و تلاش فرهنگی در راستای پیام‌رسانی شهدا را حرکتی زینبی دانست و گفت: اگر کار هنرمندان انتقال پیام خون شهیدان است، همان کار زینبی است و نیاز امروز جامعه نیز نمایش فداکاری و از خودگذشتگی است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله الاعظم با تاکید بر اینکه جهاد و تلاش باید خالص برای خدا و همراه با سخت‌کوشی باشد عنوان کرد: اگر در این راه مخالفت و مشکلی بود صبر و پایداری داشته باشند که این همان عمل جهادگونه است.

انتهای پیام/ 221

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار