کد خبر: ۱۹۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
سوبارو و تویوتا در توسعه پیشرانه محصولات ایمپرزا و دبیلو آر اکس همکاری طولانی مدت با هم داشته اند...

عصر ایران-  کد WRX در تولیدات سوبارو برای طرفداران خودروهای ژاپنی و البته اسپرت خیابانی اهمیت و مفهوم خاصی دارد. بدین ترتیب که یادآور یک سدان اسپرت کامپکت مجهز به سامانه تمام چرخ محرک فوق العاده باکیفیت، است.

سابقه تولید دبلیو آر اکس نیز بدین ترتیب است که از سال 1992 تا 2014 به عنوان یک کد مکمل روی محصولات خط تولید ایمپرزا حضور داشت و به نوعی تیونینگ رسمی سوبارو برای آن محسوب می شد اما از سال 2014 تا کنون به عنوان یک محصول مستقل در مجموعه سوبارو شناخته می شود.

ایمپرزا دبلیو آر اکس مدل 1995
ایمپرزا دبلیو آر اکس مدل 1995
ایمپرزا دبلیو آر اکس کوپه مدل 2000
ایمپرزا دبلیو آر اکس کوپه مدل 2000
ایمپرزا دبیلو آر اکس اس تی آی مدل 2009
ایمپرزا دبیلو آر اکس اس تی آی مدل 2009
ایمپرزا دبلیو آر اکس مدل 2010
ایمپرزا دبلیو آر اکس مدل 2010
ایمپرزا دبلیو آر اکس اس تی آی
ایمپرزا دبلیو آر اکس اس تی آی
دبلیو آر اکس اس تی آی مدل 2015
دبلیو آر اکس اس تی آی مدل 2015

در مطلب امروز سراغ یک پروژه تیونینگ با حضور دبیلو آر اکس می رویم که میزبان پیشرانه ای متفاوت از تویوتا شده است. البته سوبارو و تویوتا در توسعه پیشرانه محصولات ایمپرزا و دبیلو آر اکس همکاری طولانی مدت با هم داشته اند اما در این پروژه تیونینگ شاهد حضور یک 12 سیلندر از تویوتا هستیم که در نوع خود متفاوت و بی سابقه است!

موتور از خانواده 1GZ-FE V12 انتخاب شده که این تپنده 5 لیتری 295 اسب بخار خروجی و 460 نیوتن متر گشتاور دارد. حال با افزوده شدن توربوشارژهای G30-770، پیستون های جدید، ایی سی یو جدید و سایر تغییرات در نهایت تیونر موفق شده میزان خروجی پیشرانه را به 1000 اسب بخار برساند.

این مجموعه با جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک هماهنگ شده که از ب ام و سری3 قرض گرفته شده است!

مازیار دانیالی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار