کد خبر: ۱۹۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
جزئیات تأمین نهاده و راهکارهای مدرن شدن صنعت دامداری در برنامه امشب گفت و گوی ویژه خبری مطرح و بررسی شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس و مهراب فرجی قائم مقام معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی امشب ۱۴ آذرماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی جزئیات تأمین نهاده تا مدرن شدن صنعت دامداری پرداختند.

فرجی قائم مقام معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سامانه بازارگاه بنا به شرایطی در سال ۹۷ در کشور راه اندازی شد گفت: نهاده در سامانه بازارگاه عرضه می‌شود، عرضه نهاده صنعت طیور به صورت سیستمی از اول مهر در سامانه آغاز شد .

وی با اشاره به اینکه در اوایل مشکلاتی وجود داشت و دو تا سه ماه طول کشید تا مشکلات کم شد افزود: امروز مرغداران به راحتی به سامانه بازارگاه مراجعه و نهادهای مورد نیازشان را خریداری می‌کنند . ۳ کیلو و ۲۵۰ کیلوگرم ذرت برای یک دوره ۴۵ روزه در نظر گرفته شده است.

فرجی با اشاره به اینکه بازارگاه سه حلقه دارد ادامه داد: مشکل در بحث حمل و نقل وجود دارد و بعضاً تامین ارز با تأخیر مواجه می‌شود و نهاده هایی که در سامانه بازارگاه عرضه می‌شود با فاصله‌ی ۱۰ روزه یا یک هفته ای تخصیص پیدا می کند.

قائم مقام معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: مرغداری که قبلاً جوجه ریزی کرده به صورت قرضی نهاده را تامین می کند و نهاده وقتی به دستش می‌رسد که مرغش ۳۰ روزه و یا ۴۵ روزه شده است و مرغ را به بازار می دهد و لذا نهاده را به بازار عرضه می کند و یا به جایی که قرض گرفته پس می دهد، این دور تسلسل باطل اتفاق می افتد.

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار