کد خبر: ۱۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
وزیر جهادکشاورزی از بدهی 1900 میلیارد تومانی دولت به گندم‌کاران خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازفارس، محمود حجتی امشب در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به مسائل و مشکلات کشور در دو سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: دولت یازدهم بعد از انتخاب توسط مردم در انتخابات سال 92 با مشکلات زیادی از جمله در مسائل بین‌المللی و مسائل هسته‌ای مواجه بود.
 
 وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مسائل بین‌المللی و هسته‌ای و اجماع جهانی که علیه ایران شده بود منجر به تحریم‌ها شد و آثار و تبعات تحریم‌ها بر اقتصاد، معیشت و زندگی مردم مشهود بود.
 
وی عنوان کرد: حدود 70 کشتی‌ در آب‌های بین‌المللی منتظر منابع ارزی بودند که بتوانند منابع خود را که عمدتا مواد مورد نیاز و همچنین نهاده‌های دامی، گندم، برنج و سایر محصولات مورد نیاز بود را تخلیه کنند.
 
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در طول دو سال اخیر در بخش کشاورزی اظهار کرد: برای مثال در سال 92 کل گندم خریداری شده از کشاورزان 4 میلیون و 700 هزاران تن بود که نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان خرید گندم از کشاورزان داشتیم.
 
وی با اشاره به جهش چشم‌گیر در خرید گندم از کشاورزان در سال جاری گفت: امسال بیش از 8 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که هفت هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.
 
حجتی با اشاره به اینکه نارضایتی کشاورزان به‌حق است، تصریح کرد: هنوز طبق آخرین آمار 1900 میلیارد تومان به کشاورزان بدهکاریم که باید با تمهید جدی دولت این رقم پرداخت شود.
 
وی گفت: در هفته گذشته 500 میلیارد تومان پول گندم کشاورزان پرداخت شد.
 
وزیر جهاد کشاورزی افزود: این رقم تا قبل از پرداخت 500 میلیارد تومان، رقمی معادل 26 میلیارد تومان بود که امیدواریم تا دو هفته آینده کل بدهی خود به کشاورزان را بپردازیم.
 
 

برچسب ها: بدهی ، میلیاردی ، دولت
نام:
ایمیل:
* نظر: