کد خبر: ۱۹۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
رئیس سازمان اورژانس گفت: همین الان می‌توانیم در این رشته جذب نیرو داشته باشیم، اما تعداد فارغ التحصیلان کم و محدود است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ یک روز عادی در اورژانس با دغدغه‌های بسیاری برای تکنسین‌ها همراه است. آن‌ها همانند کادر درمان در تلاش برای نجات جان انسان‌هایی هستند که دسترسی به پزشک ندارند و هر لحظه ممکن است با خطرات جبران ناپذیر بسیاری مواجه شوند.

اورژانس نبض تپنده هر شهر است و درصورتی که فعالیتش به هر دلیلی تعطیل شود صدمات جبران ناپذیری به جای می‌ماند. اتفاقی که هراز چند گاهی رخ داده و دست اندرکاران اورژانس را به چالش می‌کشاند، اما آن‌ها با تعهدی که دارند تلاش می‌کنند تا این چالش برای مردم مشکلی ایجاد نکند.
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: برایمان پیش آمده است که ۲ یا ۳ روز مرکز اورژانسی تعطیل شود، اما این تعطیلی خللی در خدمات رسانی به مردم ایجاد نکرد و ما سعی کردیم تا این تعطیلی را جبران کنیم.
دکتر جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره کمبود نیروی انسانی در این سازمان گفت: ما در تعداد فارغ التحصیلان این رشته مشکل داریم. همین الان هم می‌توانیم در این رشته جذب نیرو داشته باشیم، اما تعداد فارغ التحصیلان این رشته کم و محدود است. اما در نگاه کلی برای برون رفت از این کمبود بحث بودجه هم در میان است و در این خصوص ما به کمک دولت نیاز داریم.
اورژانس با ۱۰۰۰۰ کمبود نیرو مواجه است و طبق قانون برای هر ۱۲۰ هزار نفر جمعیت یک پایگاه اورژانس نیاز است که در هر پایگاه باید بطور متوسط ۹ نیروی عملیاتی حضور داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار