کد خبر: ۱۹۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس:
ایسنا/گلستان سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبد کاووس با اشاره به 22 سال فعالیت خبرگزاری ایسنا در مسیر گفتمان سازی انقلاب در جامعه، گفت: ایسنا باید استقلال و تحول خواهی را همچون گذشته حفظ کند.

دکتر حسن بیارجمندی در گفت و گو با ایسنا در حاشیه حضور در دفتر این خبرگزاری در سالروز تاسیس این رسانه با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو و جمله معروف شهید بهشتی مبنی بر اینکه دانشجو موذن جامعه است، اظهار کرد: به نظر من تا زمانی که شیوع کرونا رخ نداده و فضای دانشگاهها غیرحضوری نشده بود؛ عمق نیاز جامعه به حضور دانشجو و فعالیت های دانشجویی لمس نشده بود.

وی با بیان اینکه با این وضعیت تازه داریم رکود و سکون حاکم بر جامعه در حوزه گفتمان سازی و جریان سازی را مشاهده می کنیم، افزود: امروز شاهد هستیم که آن شور و شعور برآمده از آرمانخواهی دانشجویان در سطح کشور تنزل کرده و نبود این موذن ها باعث شده تا بسیاری خواب بمانند.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبد کاووس با تاکید بر اینکه مطالبه گری جزو جداناشدنی جریان اصیل دانشجویی است، خاطرنشان کرد: امروز دولت جدید با رفع سریع موانع برگزاری حضوری دانشگاه ها دارد کمک می کند تا بار دیگر نقش آفرینی جریان دانشجویی احیا گردد و به بطن و متن جامعه بازگرداند.

بیارجمندی روح حاکم بر دانشگاه گام دوم انقلاب را روحیه جهادی و به طور خاص «جهاد علمی» دانست و ادامه داد: اگر جهاد علمی را از جریان دانشجویی بگیریم نه نهضتی علمی باقی خواهند ماند و نه جنبش نرم افزاری و نه حرکت بسمت تمدن سازی نوین اسلامی.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی امروز پرچمدار روحیه جهادی و جهاد علمی در کشور است، تصریح کرد: اغلب اعضای جهاددانشگاهی از قشر جوان و دانشجویان هستند که بسیاری از بن بست شکنی ها در عرصه های مختلف به ویژه رفع تحریم ها حاصل رشادت های جهاد علمی آنهاست.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه برای عبور از تمامی موانع کشور نیازمند روحیه جهادی هستیم، اضافه کرد: هر کس به دنبال آن است که روحیه جهادی و جهاد علمی را از دانشجو و فعالیت دانشجویی بگیرد قطعا در اندیشه خدمت به این جریان نیست و بداند که در زمین و پازل دشمن بازی می کند.

بیارجمندی با تاکید بر اینکه باید اثرات جهاد علمی دانشجویان را بر سر سفره مردم ببریم، افزود: دانشگاه مبدا تحولات کشور است و این تحول باید با ارتباط درست و بهره بردن از نیروی جوان مومن و مبتکر به تولید ثروت و پیشرفت برای کشور بیانجامد.

وی بر لزوم همه جانبه نگری دانشجویان تاکید کرد و گفت: اگر دانشجویان می خواهند به نظام، انقلاب، مردم و کشور خود خدمت کنند باید بدانند که کنشگری در بستری از همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی محقق می شود.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه معمولا رسانه ها تاثیرپذیر از جریانات سیاسی هستند، خاطرنشان کرد: استقلال و عدم وابستگی خبرگزاری ایسنا در کنار نگاه ویژه به حوزه دانشگاه و دانشجویان رسالت این خبرگزاری را سنگین تر می کند.

بیارجمندی با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا باید کمک کند همه ابعاد دانشجو در جامعه رخ نمایی کند، ادامه داد: فعالیت ها و کنشگری های جوان آرمان خواه انقلابی باید خط مستمر و همیشگی خبرگزاری ایسنا باشد تا در سیر تکاملی خود جریان دانشجویی را به نقطه مقصود و مطلوب در گام دوم برساند.

وی بر بروز رسانی نرم تمامی دانشجویان به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نرم افزار جنگ نرم، تصریح کرد: هیچ دانشجوی آرمانخواهی بدون این نرم افزار نمی تواند رسالت انقلابی خود را با یک درک عمیق به فرجام رساند.
انتهای پیام

برچسب ها: گلستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار