کد خبر: ۱۹۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
مشغول حرف زدن بودیم که یکهو همه جا سیاه شد، وقتی چشم باز کردم دیدم چند تا از بچه ها افتاده اند روی من. تارا دوستم زیرصندلی ها مانده بود، به هر سختی خودم را بیرون کشیدم از زیربچه ها و صندلی ها را هم از روی تارا برداشتم.

تشریح جزییات تصادف

مشغول حرف زدن بودیم که یکهو همه جا سیاه شد، وقتی چشم باز کردم دیدم چند تا از بچه ها افتاده اند روی من. تارا دوستم زیرصندلی ها مانده بود، به هر سختی خودم را بیرون کشیدم از زیربچه ها و صندلی ها را هم از روی تارا برداشتم. اینها را نیلوفر ریزه وندی یکی از دانش آموزان مجروح حادثه امروز (17 آذر) تصادف سرویس مدرسه در یکی از محورهای کرمانشاه می گوید و ادامه می دهد: امروز صبح مه غلیظی توی جاده بود و برای همین راه به سختی دیده می شد.

چند روزی هست که جاده مسیر مدرسه مه گرفتگی دارد، اما امروز از همیشه غلیظ تر بود، من روی یکی از صندلی ها تک نفره مینی بوس در قسمت عقب نشسته بودم و با دوستانم مشغول حرف زدن بودیم.

یکهو مینی بوس به کامیونی که جلو بود، زد. بعد در حالی که بغض می کند می گوید: دوستانم جلوی مینی بوس بودند و مُردند.

کمی آرامش می کنم و می پرسم مینی بوس به کامیون زد، واژگون شد. می گوید: نه همین که به کامیون زد نصف مینی بوس له شد، بعد از آن را خاطرم نیست همین که به خودم آمدم دیدم چند تا از بچه ها رویم افتاده اند و تارا دوستم زیرصندلی ها مانده.

با چند تا از بچه ها خودمان را بیرون کشیدیم حال آنها از من بدتر بود، من صندلی های روی تارا را هم کنار زدم و او را بیرون آوردم.

تارا دوست نیلوفر روی تخت بغلی بستری است و با چشمانی پر از نگرانی و ترس مدام نگاهم می کند. سراغش که می روم سریع می پرسد کی خوب می شوم؟ 14 سال دارد و همین چند دقیقه ماندن روی تخت بیمارستان و بستن آتل گردن و ... حسابی بی تابش کرده، کمی آرامش می کنم و امید می دهم که به زودی از روی تخت بلند می شود. می پرسم امروز صبح لحظه تصادف چه اتفاقی افتاد، می گوید: درست خاطرم نیست، مشغول درس خواندن بودم، آخر امروز امتحان داشتیم، من ردیف سوم نشسته بودم.

اول صبح از روستا راه افتادیم و روستا به روستا می رفتیم و بچه ها را سوار می کردیم که همه باهم راهی مدرسه شویم. توی جاده بودیم، امروز خیلی مه غلیظی بود، یکهو همه چیز سیاه شد، فقط چشم باز کردم دیدم روی جاده هستم و پدرم روی سرم نشسته...

اینها را که می گوید بی مقدمه می زند زیرگریه و مدام از من می پرسد که چرا خوب نمی شوم؟ چرا بدنم کوفته است و بعد هم شروع به لرزیدن می کند. پتوهایی که رویش انداخته اند جوابگو نیست و احساس لرز و سرما وجودش را می گیرد. پرستار را خبر می کنم که وضعیتش را بررسی کند و تخت دیگری می آورند و تارا را روی تخت منتقل کرده و برای سی تی اسکن و رادیولوژی می برند.

تشریح جزییات تصادف

مادرِ مرضیه روی تخت بغلی بالای سر دخترش مدام اشک می ریزد. سراغش می روم و حال مرضیه یکی دیگر از دانش آموزان مجروح حادثه را جویا می شوم، در حالی که اشکهایش را پاک می کند می گوید اصلا مهم نیست دست و پایش بشکند اما برای سرش مشکلی درست نشود، می ترسم ضربه مغزی شده باشد و بعد دوباره می زند زیر گریه.

تلاشم برای آرام کردنش فایده ندارد، صورتم را نزدیک مرضیه می گیرم که با آتلی که به گردنش بسته شده نمی تواند راحت صحبت کند،  از حال و احوالش می پرسم می گوید: سرم درد می کند، تمام بدنم درد می کند، می گویم ازلحظه حادثه چیزی خاطرت هست و او هم مانند دیگر دوستانش چیزی به خاطر نمی آورد و می گوید: آن لحظه را یادم نیست فقط وقتی بهوش آمدم دیدم داخل آمبولانس هستم.

سارینا ظاهرش کمی بهتر از بقیه است اما مدام سرش را با دست می گیرد و از درد سر می نالد، می گویم خاطرت هست آن لحظه چه اتفاقی افتاد، درحالی که با دست سرش را محکم فشار می دهد می گوید: داشتیم درس می خواندیم، یکهو مینی بوس زد به کامیون جلو، من ته مینی بوس بودم اما دوستانم که جلو بودند مردند و به اینجا که می رسد حالش بد می شود، مادرش و پرستار اورژانس مدام دور تختش می چرخند و وضعیتش را بررسی می کنند.

مادر سارینا سراغ دوستش پریا را می گیرد و می گوید بگو دوستت چه شده، گفت پریا فقط دستش شکسته اما دوست دیگرم که جلو بود مُرد، در حین صحبت ها پرستاران دیگر اورژانس از راه می رسند و سارینا را هم برای سی تی اسکن و رادیولوژی می برند...

تشریح جزییات تصادف

 

ساعت 8:30 دقیقه صبح امروز (۱۷ آذرماه) مینی بوس سرویس مدرسه از هلشی راهی ماهیدشت می شود که متاسفانه به دلیل مه غلیظ و عدم احتیاط راننده، مینی بوس با یک دستگاه کامیون برخورد می کند، بر اثر این برخورد دو نفر از دانش آموزان دختر جان خود را از دست داده و مابقی هم مجروح می شوند.

وضعیت عمومی 16 مجروح حادثه پایدار است

دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رابطه تشریح جزییات این حادثه و روند رسیدگی به درمان مجروحان آن امروز (17 آذر) در جمع خبرنگاران گفت: ساعت 8:50 دقیقه امروز صبح یک مورد تصادف مینی بوس سرویس مدرسه در محور هلشی به سمت ماهیدشت گزارش شد که بلافاصله نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه به علت مه غلیظ، مینی بوس با یک دستگاه کامیون برخورد کرده و متاسفانه در این حادثه دو نفر از دانش آموزان جان خود را از دست می دهند.

مرادی تصریح کرد: همچنین در این حادثه 16 نفر دیگر نیز مجروح می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اعزام پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه خبر داد و افزود: علاوه بر این یک دستگاه مینی بوس آمبولانس هم به محل حادثه اعزام شد.

مرادی گفت: بعد از عیادتی که از مجروحان حادثه به عمل آمده وضعیت عمومی هر 16 نفر پایدار است و مشکلی جدی نیست.

این مسئول تصریح کرد: تنها دو نفر از بیماران وضعیت وخیم تری نسبت به بقیه داشته که بررسی های تکمیلی و روند درمان آنها در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تشکیل کمیته بحران در پی این حادثه خبر داد و افزود: در این کمیته تعدادی از متخصصان به بیمارستان طالقانی اضافه شدند که روند درمان مجروحان به سرعت پیگیری شود.

وی افزود: هم اکنون متخصصان طب اورژانس، رشته جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی و سایر تخصص های مورد نیاز در محل بیمارستان مستقر بوده و کمبودی در این زمینه نیست و روند درمان در حال انجام است.

اولین آمبولانس 20 دقیقه بعد از اعلام حادثه بر سر صحنه تصادف حاضر شده است

دکتر هومن رفیعی رییس اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه هم در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این حادثه ساعت 8:50 دقیقه گزارش شده است گفت: در پی اعلام این حادثه و اینکه در این تصادف یک مینی بوس سرویس مدرسه با کامیون برخورد داشته است بلافاصله پنج کد اورژانسی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: 20 دقیقه بعد از اعلام گزارش حادثه با توجه به اینکه محور فرعی بوده و مه غلیظ در جاده وجود داشته است، اولین آمبولانس سرصحنه تصادف حاضر می شود و 23 دقیقه بعد آمبولانس های بعدی از راه می رسند.

رفیعی گفت: همچنین با توجه به تعداد بالای مجروحان حادثه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم به محل حادثه اعزام شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی با اشاره به فوت دو دانش آموز در این حادثه گفت: زمانی که نیروهای اورژانس به صحنه تصادف می رسند این دو دانش آموز علائم حیاتی نداشتند و بلافاصله عملیات CPR برای آنها انجام شده و به بیمارستان منتقل می شوند اما در بیمارستان هم با بررسی های صورت گرفته مشخص می شود که این دو نفر علائم حیاتی ندارند و فوت کرده اند.

رفیعی گفت: این حادثه 16 مصدوم هم داشته که روند درمان آنها هم اکنون در حال انجام است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار