کد خبر: ۱۹۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته دو نرخی بودن بازار حذف شود.
پیشنهاد مهم مجلس درباره ثبات بازار خودرو
به گزارش صبحانه،محمدرضا پورابراهیمی در مورد قیمت خودرو و روندی که ضرورت دارد، دنبال شود، تصریح کرد: باید دو نرخی بودن قیمت خودرو حذف شود چرا که این امر باعث فرصت جویی برخی ها شده است.

وی با بیان اینکه خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل شده است، افزود: اگر شورای رقابت، در تعیین قیمت خودرو رویکرد اقتصادی داشت، اکنون شاهد دو نرخی بودن قیمت خودرو نبودیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای آنکه صنعت خودرو، روال طبیعی و درستی داشته باشد، ضرورت دارد که اختیار صنعت خودرو به سهامداران آن واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدام های که در صنعت خودرو باید انجام شود، رعایت اصل 44 قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: زمانی خودروساز می تواند نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد که صاحبان سهام آن مجموعه نسبت به وضعیت خود تصمیم‌گیری کنند، لذا زمانی که دولت تصمیم می‌گیرد، نمی‌توان از خودروساز انتظار اقدامات توسعه‌ای داشت.

پورابراهیمی گفت: در حال حاضر قیمت نهایی خودرو، برای خریداران خودرو گران است، از همین رو خودروسازان باید تمهیداتی را از طریق مدیریت هزینه اتخاذ کنند که ضمن افزایش کیفیت خودرو،  قیمت‌ها معقول شود./فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار