کد خبر: ۱۹۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره تخلف شرکت تسلا در تولید پنل‌های خورشیدی بر اساس یک سوت‌زنی به جریان انداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که بر اساس یک افشاگری در قالب یک سوت‌زنی در حال انجام تحقیقات گسترده علیه شرکت تسلای آمریکاست.

بر اساس این سوت زنی؛ شرکت تسلا با علم به اینکه پنل‌های معیوب تولیدی تسلا امکان ایجاد آتش‌سوزی را دارند، اما در این زمینه به مشتریان اطلاع‌رسانی درست نکرده است.

گفته می‌شود؛ یکی از مدیران سابق کنترل کیفیت تسلا در این سوت‌زنی و افشاگری را انجام داده و گفته است، این سامانه‌های معیوب در سال 2019 در اختیار مردم قرار گرفته است.

استیون هنکس که این سوت‌زنی را انجام داده در سال 2020 از شرکت تسلا اخراج شده و سپس علیه این شرکت آمریکایی اقامه دعوی قضایی کرده است.

هنکس می‌گوید: دلیل اخراجش از تسلا ابراز نگرانی نسبت به ایمنی پنل‌های تولیدی تسلا بوده است.

وی مدعی است که شرکت تسلا و سولارسیتی که در سال 2016 به تملک تسلا درآمده، در زمینه مخاطرات استفاده از پنل‌های خورشیدی این شرکت و خطر آتش‌سوزی آن اطلاع‌رسانی درستی نداشته است.

این سوت‌زن در شکایت خود گفته که به مدیران تسلا اعلام کرده است که خط تولید پنل‌های خورشیدی معیوب باید متوقف شود و به آنها توصیه کرده است که باید در این زمینه به مشتریان نیز اطلاع‌رسانی شود.

هنکس می‌گوید: مدیران تسلا به هشدار وی بی‌اعتنا بوده و به همین خاطر وی علیه تسلا شکایت کرده است.

انتهای پیام/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار