کد خبر: ۱۹۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
لوله فولادی برق یا کاندوئیت از جمله تجهیزات مورد استفاده در تاسیسات و سیم کشی برق ساختمان های مسکونی و صنعتی می باشد که از کابل ها محافظت می کنند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با شروع فصل تابستان و قطعی‌های مکرر برق شرایط زندگی برای تمامی افراد سخت‌تر شد. از طرفی شیوع ویروس کرونا، گرمی هوا و نیاز بسیاری از مشاغل به وجود برق، بار دیگر ثابت کرد؛ برق عامل بسیار حیاتی و لازمی در زندگی بشر می‌باشد. اما از طرفی این عامل تأثیرگذار خطراتی هم به همراه دارد. هر ساله با شروع فصل گرما، افراد بسیاری به دلایل مختلفی دچار برق گرفتگی می‌شوند. برای مثال در اوایل تابستان امسال بود که یک سرویس کار کولر در تهران به دلیل برق گرفتگی جان خود را از دست داد. یکی از نکات ایمنی برق کشی صحیح در ساختمان می‌باشد. اما استفاده از چه ابزاری می‌تواند باعث حفظ ایمنی شود. لوله فولادی برق یکی از این ابزارهای کاربردی می‌باشد. لوله فولادی برق یا کاندوئیت از جمله تجهیزات مورد استفاده در تأسیسات و سیم کشی برق ساختمان‌های مسکونی و صنعتی می‌باشد که از کابل‌ها محافظت می‌کنند.

لوله فولادی
لوله فولادی به گروهی از لوله‌های فلزی گفته می‌شود که دارای بدنه‌ای از فولاد کربن بوده و در انواع مختلف درزدار، بدون درز و دارای روکش گالولانیزه یا بدون روکش و تحت عنوان لوله سیاه در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها دارای بدنه بسیار مقاومی بوده و از نظر سایز و اندازه و ابعاد نیز تنوع بالایی در آنها به چشم خورده و بر همین اساس نیز کارایی متفاوتی دارند.

استفاده از لوله برای انتقال سیالات متعدد از قبیل آب و فاضلاب، نفت و بنزین، روغن و غیره در کارخانجات و استفاده می‌شود. یکی از رایج‌ترین نمونه‌های این لوله‌ها، گزینه‌هایی می‌باشند که دارای بدنه‌ای از فولاد کربن بوده و به عنوان یک لوله فلزی مقاوم در برابر ضربه و خوردگی شناخته شده است. این لوله‌ها به نام لوله فولادی معروف بوده و سایزهای کوچک آن گزینه‌ای مناسب برای انتقال و هدایت کابل‌های برق و سایزهای بزرگ در پالایشگاه‌ها و انتقال آب و فاضلاب و موراد مشابه کاربرد دارد.

لوله فولادی برق چیست؟

هدایت و عبور سیم‌های برق از بخش‌های مختلف ساختمان‌ها نیاز به در نظر گرفتن موارد ایمنی داشته و تا حد امکان باید شرایطی را فراهم نمود که از آسیب وارد شدن به بدنه آنها و قطع شدن اتصالات جلوگیری شود. از جمله راهکاری مناسب در این زمینه می‌توان به استفاده از لوله فولادی برق اشاره نمود که سیم‌های برق در آنها قرار گرفته و در مسیر مورد نظر هدایت می‌شوند.

قیمت و نصب لوله فولادی برق

قیمت لوله فولادی برق بر اساس چند فاکتور مهم تعیین می‌گردد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نحوه تولید و درزدار یا بدون درز بودن آنها اشاره نمود. با توجه به اینکه لوله‌های بدون درز ز سوراخ کردن شمش‌های فلزی تولید شده و روند ساخت آنها هزینه بر و زمان بر می‌باشد، به همین دلیل قیمت بیشتری نسبت به نوع درزدار دارند. علاوه براین، میزان ضخامت لوله‌ها نیز به شدت بر قیمت آنها تأثیر داشته و هر چه این مقدار بیشتر باشد، قیمت نیز افزایش پیدا خواهد کرد و بالعکس. همان طور که در طول متن نیز اشاره شد، قیمت لوله فولادی برق با گالوانیزه گرم بیشتر از گالوانیزه های سرد بوده و در زمان خرید لازم است به این موارد توجه داشته باشید.

اما علاوه بر مشکلات مرتبط با برق، مشکلات مربوط به آب و فاضلاب در ساختمان‌ها نیز از معضلات اصلی می‌باشد که در اکثر مواقع با لوله‌های آب ارتباط دارد. به این دلیل به بهانه بررسی لوله‌های فولادی برق به توضیح مختصری در رابطه با بهترین نوع لوله‌ها برای انتقال آب و فاضلاب خواهیم پرداخت.

برق، عامل حیات یا خطرناک برای جان افراد؟

لوله پی وی سی

لوله پی وی ‌سی یا پلیکا یکی از پرفروش‌ترین لوله‌های فاضلابی است که بیش‌تر درون ساختمان به منظور انتقال فاضلاب و بعضاً آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده در حال حاضر ۵۰ الی ۶۰ درصد در سازه‌های ساختمانی که به دست بشر ساخته می‌شود مصرف می‌شود.‌ نمک خام و طعام، مواد تشکیل دهنده اصلی پی وی سی هستند که از نفت سیاه، نمک، کلر و ماده اتیلن به دست می‌آید. پی وی سی پلاستیک بسیار مستحکم است که با اضافه کردن روان کننده‌ها قابل انعطاف و نرم می‌شود که در مقابل آب و هوا بسیار مقاوم است.

سه نکته مهم درباره لوله پی وی سی (pvc)

· طول عمر مورد انتظار لوله‌های پی وی سی ۵۰ تا ۷۰ سال است.

· در برابر مواد شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

· دارای وزن سبک هستند و به راحتی در بین سقف کاذب و مکان‌هایی که دسترسی بدان مشکل است نصب می‌شود.

برق، عامل حیات یا خطرناک برای جان افراد؟

تابان پارس، ارائه دهنده انواع لوله ساختمانی

شرکت تابان پارس با بهره گیری از توانایی و تجربیات مدیران ارشد خود و با بکار گیری فوق هوشمند ترین تجهیزات مهندسی در راستای طراحی ، تولید و اجرای پروژه‌های برق صنعتی و ساختمانی فعالیت خود را آغاز نموده است .. هم اکنون با افتخار محصولاتی را در زمینه صنعت برق از جمله : انواع تابلوهای برق، سینی کابل، اتصالات و سیستم‌های نگهدارنده سینی کابل ، نردبان کابل ، انواع لوله‌ی فولادی برق و دیگر تجهیزات برقی نظیر لوله‌های pvc و upvc برق را عرضه نموده ایم تا بتوانیم رضایت مشتریان عزیزمان را جلب بنماییم .. لذا شرکت تابان پارس با فراهم نمودن این تجهیزات ، تلاش بر ارتقا سطح کیفی محصولات دارد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

برچسب ها: فولاد ، برق ، کسب و کار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار