بر اساس گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، افرایش ایمنی، بالا بردن کیفیت، جذب فن آوری های جدید، مدرن سازی صنعت هوانوردی و تجهیز فرودگاه ها اصلی ترین سرفصل های ماموریت عابدزاده در صنعت هوایی را می سازد.
هفت محور مدنظر وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است:
1- مهمترین مأموریت ما در دولت وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش ایمنی ، رفاه ،بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاستها و فرآیندهای عملیاتی صنعت هوانوردی این شاخصها بایدمورد توجهباشد.
2- ایمنی و استاندارد قوانین غیر قابل شکست در عملیات هوانوردی است. از سازمان هواپیمائی کشوری انتظار میرود طی یک برنامه مشخص نسبت به ارتقای موقعیت ایران در سطح جهان اقدام نماید.
3- همچنان که ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد، سیاست دولت در حمل و نقل هوایی مبتنی بر آزادسازی و بیشینه کردن سهم بخش خصوصی در این صنعت است. در هر صورت ، لازمه اینکار بازسازی ساختاری صنعت هوانوردی براساس این مأموریت و بستر سازی برای همکاری با حرفهورزان و سرمایهگذاران بخش خصوصی است.
4- توسعه و مدرنسازی صنعت هوانوردی در ایران چه در بخش نوسازی ناوگان و چه در بخش تجهیز فرودگاهها نیازمند سرمایه گذاری فراوانی است ، با این وجود افزایش میزان بهره وری از سرمایه گذاری های انجام یافته باید در صدر فعالیت ها قرار گیرد.
5- در اجرای ماده 166 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه موقعیت کشور در حمل و نقل هوائی بینالمللی نسبت به تهیه برنامه عملیاتی تبدیل شدن به قطب حمل و نقل با ر و مسافر در منطقه اهتمام ورزید.
6- افزایش توان ملی در جهت جذب فناوریهای جدید و ارتقای فناوری موجود و همچنین آموزش و توسعه نیروی انسانی در صنعت هوانوردی در حوزههای عمومی و خصوصی باید مورد توجه باشد.
7-استفاده از فناوری اطلاعات درصنعت هوانوردی چه در مدیریت شبکه و ناوگان و چه در سهولت دسترسی شهروندان و بهرهبرداران به اطلاعات و به خدمات خرید و سفارش و همچنین خدمات دسترسی به شبکه اینترنت در حین سفر و سایر خدمات مرتبط مورد تأکید است.