کد خبر: ۱۹۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
در سومین هفته آذر ۱۴۰۰ نرخ ارز و سکه با افزایش همراه بود و بازار سرمایه نیز روند صعودی داشت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان ، در سومین هفته آذر روند نرخ ارز و سکه صعودی بود به طوری دلار و سکه کانال قیمتی  جدیدی  را تجربه کردند.

شاخص کل بورس تهران، شنبه (۱۳ آذرماه) در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۲۸۳ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۱ هزار واحدی قرار گرفت.سه نماد فولاد، نوری و فارس  بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس در این دقایق داشته اند. شاخص کل فرابورس نیز با اُفت ۶ واحد بر روی پله ۱۹ هزار و ۲۲۹ واحد قرار گرفتند آخرین روز معاملات چهارشنبه (۱۷ آذرماه) در ابتدای معاملات با رشد ۴۵۴ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۸ هزار واحدی قرار گرفت.نماد فملی بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشت و نماد شستا نیز پرتراکنش‌ترین نماد در بورس بود.

 

 

نام ارز شنبه (13 آذر)

یکشنبه

(14  آذر)

دوشنبه

(15  آذر)

سه شنبه

(16آذر)

چهار شنبه

(17 اذر )

پنجشنبه

(18 آذر )

دلارآمریکا  28.129 26.715 26.614 26.513 26.462 26.702
یورو  32.366 30.804 30.804 30.804 30.753 30.652

 

نام محصول  شنبه (13 آذر)

یکشنبه

(14  آذر)

دوشنبه

(15 آذر)

سه شنبه

(16  آذر)

چهار شنبه

(17 اذر )

پنجشنبه

(18 آذر )

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۱۲.۶۸۰.۰۰۰ ۱۲.۵۷۰.۰۰۰ ۱۲.۷۵۰.۰۰۰ ۱۲.۶۰۰.۰۰۰ ۱۲.۶۲۰.۰۰۰ ۱۲.۶۰۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم  ۱۲.۳۰۰.۰۰۰ ۱۲.۳۵۰.۰۰۰ ۱۲.۵۰۰.۰۰۰ ۱۲.۳۵۰.۰۰۰ ۱۲.۴۰۰.۰۰۰ ۱۲.۴۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۶.۵۵۰.۰۰۰  ۶.۵۰۰.۰۰۰  ۶.۶۵۰.۰۰۰  ۶.۶۰۰.۰۰۰  ۶.۶۰۰.۰۰۰  ۶.۵۵۰.۰۰۰ 
ربع سکه بهار آزادی ۳.۷۵۰.۰۰۰ ۳.۷۵۰.۰۰۰ ۳.۸۰۰.۰۰۰ ۳.۷۵۰.۰۰۰ ۳.۷۷۰.۰۰۰ ۳.۷۵۰.۰۰۰
سکه گرمی  ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰
اونس جهانی  یک هزار و ۷۹۲ دلار و ۵۰ سنت  یک هزار و ۷۹۲ دلار و ۵۰ سنت  یک هزار و ۷۹۴ دلار و ۳۶ سنت  یک هزار و ۷۹۲ دلار و ۹۸ سنت  یک هزار و ۷۸۳ دلار و ۷۵ سنت  یک هزار و ۷۷۵ دلار و ۶۰ سنت 
طلای ۱۸ عیار ۱.۲۶۰.۴۴۰ ۱.۲۵۴.۶۰۰ ۱.۲۶۷.۸۰۰ ۱.۲۵۵.۸۰۰ ۱.۲۵۹.۲۰۰ ۱.۲۵۹.۷۰۰

 


بیشتر بخوانید:

بازار ارز به کدام سو می رود؟


قیمت سکه صعودی شد

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت اونس جهانی در این هفته سیر نزولی داشت و به یک هزار و 883 دلار رسید البته نوسانات کاهشی اونس جهانی در طول هفته و افزایش نرخ ارز سبب شد تاثیر قیمت دلار بر نرخ سکه و طلا بیشتر باشد و قیمت آن افزایش یابد.

او افزود: اونس جهانی در این هفته با کاهش یک دلاری همراه بوده است. قیمت ارز تا روز سه شنبه به اوج خود رسید و پس از آن اقدامات بانک مرکزی و صبحت های رییس جمهور  اندکی کاهش یافت  و نرخ آن در  اواخر هفته ثابت ماند و منتظر صبحت ها و مذاکرات وین است. 

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت سکه طرح قدیم به 12 میلیون و 900 هزار تومان رسید که به طور متوسط با افزایش 100 هزار  تومانی در این هفته همراه بود. سکه  طرح جدید 12 میلیون و 280 هزار تومان است که حدود 280 هزار تومان افزایش نرخ را تجربه کرده است. نیم سکه با افزایش 200 هزار تومانی  به رقم 6 میلیون و 900 هزار تومان رسید. 50 هزار تومان به ارزش ربع سکه افزوده شد که به مبلغ 3 میلیون و 950 هزار تومان به فروش رسید. سکه یک گرمی با افزایش 100 هزار تومان  به 2 میلیون و 400 هزار  تومان داد و ستد شد. 

او بیان کرد: در مجموع  قیمت ها از اول هفته با افزایش همراه بود  اما از روز چهارشنبه نرخ ها با کمی تعدیل به این قیمت ها رسیدند. هر مثقال طلای آب شده به 5 میلیون و 170 هزارتومان داد و ستد شد که به طور متوسط هر مثقال 55 هزار تومان  افزایش نرخ را داشته است. هر گرم طلای 18 عیار  هم با 14 هزار تومان افزایش هفتگی به یک میلیون و 310 هزار تومان به فروش رسید. 

کشتی آرای گفت: در این هفته حباب سکه با افزایش 170 هزار تومانی به 440 هزار تومان رسید. 

اخبار مذاکرات وین بر بازار سرمایه تاثیر گذاشت

مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار سرمایه  در سومین هفته آذر ۱۴۰۰، گفت: علت اصلی برای منفی بودن شخص در اوایل هفته به موضوع مذاکرات بر می گردد که در پی آن اخبار مثبتی به گوش نمی رسید ولی از روز چهارشنبه خبری مبنی بر اینکه روند مذاکرات مجدد از سر گرفته می شود و این خود خوش‌بینی را در بین فعالان بازار به وجود آورد.

او افزود: از ابتدای هفته شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ گاز و هزینه انرژی شامل برق و سوخت خوراک های پتروشیمی ها و سیمانی ها مطرح شد که روز چهار شنبه مطرح شد هزینه انرژی صنعت فولاد و و پتروشیمی حدود 50 درصد نرخ خوراک باشد که نسبتا می تواند خبر مثبتی باشد. فعلا اعدادی که در بودجه مطرح است و روز یکشنبه منتشر خواهد شد مبنی بر این است که افزایش نسبتا زیادی در مالیات و هزینه انرژی دولت در نظر گرفته است که احتما روند بازار را منفی خواهد کرد.

دلبری تصریح کرد:  به نظر می رسد مهمترین اتفاق در هفته آینده نتیجه مذاکرات وین و انتشار بودجه خواهد بود که باعث تغییر چشمگیر در بورس خواهد شد. 

 

انتهای پیام/ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار