کد خبر: ۱۹۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
برخی رسانه‌ها به نقل از وزیر کشاورزی لبنان از احتمال سفر قریب الوقوع نجیب میقاتی به عربستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عباس حاج حسن» وزیر کشاورزی لبنان روز جمعه فاش کرد که «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور احتمالا به زودی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

پایگاه خبر عربی 21 نوشت که عباس حاج حسن در مصاحبه با شبکه المنار گفت  پس از سفر نجیب میقاتی به مصر، به احتمال زیاد وی به عربستان سعودی خواهد رفت.

وی با بیان اینکه «احیای روابط با کشورهای عربی اهمیت دارد» تاکید کرد: «استعفای «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان در زمانی صورت گرفت که صلاح دید و او یک وطن پرست است».

قرداحی یک روز قبل از سفر « امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به عربستان استعفای خود را تقدیم کرد و گفت که از طریق میقاتی فهمیده است فرانسوی‌ها دنبال استعفای او برای تسهیل گفتگو با مقامات سعودی در مورد لبنان هستند.

هفته گذشته « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست وزیر لبنان طی تماس تلفنی سه‌جانبه‌، با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

 

قرداحی در یک مصاحبه تلویزیونی که در ماه آگوست (مردادماه) ضبط شده بود، تأکید کرده بود که انصارالله یمن در برابر حملات عربستان سعودی و امارات از خود دفاع می‌کند و متجاوزان باید دست از تجاوز خود در یمن بردارند.

این اظهارات درباره جنگ یمن سروصدای زیادی به‌پا کرد و کشورهای حوزه خلیج فارس کنار عربستان اقدام به تحریم ملت لبنان و قطع روابط خود با این کشور کردند.

این درحالی است که بسیاری از ناظران معتقدند استعفای جورج قرداحی تغییری در مناسبات عربستان با لبنان به وجود نخواهد آورد و ریاض با اصل دولت لبنان و حضور حزب الله در این کشور مشکل دارد.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین در منامه ادعا کرد: بحران میان عربستان و لبنان وجود ندارد و مسئله مهم این است که شاهد اصلاحات واقعی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار