کد خبر: ۱۹۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی کشور، کل تولید هندوانه شب یلدا در سال زراعی جاری را نزدیک به ۱۶۶ هزار تن پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای حسین اصغری با بیان اینکه کمبودی برای محصول هندوانه شب یلدا نداریم، افزود: در پاییز امسال چهار هزارو ۶۵۵ هکتار هندوانه در استان‌های جنوب کشور همچون هرمزگان، خوزستان، فارس، ایلام و بوشهر کشت شده است.

به گفته وی، بالاترین سطح زیرکشت محصول هندوانه مربوط به استان هرمزگان است.

تولید بیش از ۳ هزار تن هندوانه در کشور

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی کشور گفت: طبق آمار سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ حدود سه هزار و ۱۹۸ تن هندوانه در سطح ۸۳ هزارو ۹۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی کشور تولید و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شده است.

به گفته وی، این بدان معناست که عملکرد تولید هندوانه در هر هکتار به طور میانگین ۳۸ تن محاسبه می‌شود.

اصغری تصریح کرد: هر کیلوگرم هندوانه به طور متوسط سر مزرعه بین سه هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزارتومان و در میادین میوه و تره بار حدود پنج هزارتومان عرضه می‌شود.

ارزش صادراتی هندوانه بیش از ۱۵۶ میلیون دلار

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی کشور گفت: سال گذشته ۷۰۳ هزارتن محصول هندوانه به ارزش ۱۵۶.۵ میلیون دلار به کشور‌های همسایه صادر شده است.

اصغری افزود: سال گذشته (۱۳۹۹) میزان کل تولید هندوانه کشور سه میلیون و ۷۰۰ هزار بود که برای شب یلدا ۲۱۰ هزارتن از این محصول در سطح پنج هزار و ۸۰۰ هکتار تولید و روانه بازار شد.

بر اساس آمار گزارش شده؛ سال ۱۳۹۸ حدود ۱۵۰ هزارتن هندوانه شب یلدا در سطح چهار هزار و ۶۰۰ هکتار هکتار تولید و روانه بازار داخلی شد.

بررسی‌های نشان می‌دهد در آستانه شب یلدا هر کیلوگرم هندوانه در بازار مصرف داخلی بین سه هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار تومان بفروش می‌رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار