کد خبر: ۱۹۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
یک مقام مسئول گفت: در حال حاضر مقرر شده که رشد بودجه استان‌ها براساس پیشران‌های توسعه و براساس آمایش سرزمین باشد و در همین خصوص هم اعلام شده که رشد در این بخش باید به ۸ درصد برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا نعمتی رئیس امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه گفت: مباحث مختلفی برای رشد اقتصادی استان‌ها مطرح شد و رشدی ۱۰ درصدی که سازمان برنامه و بودجه بر اساس اقتصاد کلان در نظر گرفته به همه استان‌ها اعلام شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر مقرر شده که رشد بودجه استان‌ها براساس پیشران‌های توسعه و براساس آمایش سرزمین باشد و در همین خصوص هم اعلام شده که رشد در این بخش باید به ۸ درصد برسد.

رئیس امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه  توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه در همین رابطه جلسات مفصلی را برگزار کرده و منابعی را در این خصوص در نظر گرفته تا اعتبارات عمومی در این بخش به عنوان پشتیبان در تمامی بخش‌ها لحاظ شود.

نعمتی یادآور شد: ۶۶ هزار میلیارد تومان برای صندوق‌ها به عنوان اعتبارات در نظر گرفته و از سوی دیگر مقرر شده هر استانی که اموال بیشتری در حوزه اموال مازاد به فروش برساند منابع آن  به خود استان‌ها بازگردد چرا که در گذشته این اموال به استان‌ها نمی رسید.

رئیس امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه  اظهار کرد:  ارزیابی شورای برنامه براساس صندوق و رشد‌های اقتصادی است در سال آینده  بیش از ۴۰۰ طرح ملی را شناسایی  کردیم چراکه پروژه‌های بزرگ در این بخش می‌تواند به عنوان رشد اقتصادی در تمامی بخش‌ها مطرح شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار