کد خبر: ۱۹۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
گروه استان‌ها- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت: فقط ۴۴ درصد از راه‌های روستایی با ۲۰ خانوار استان آسفالت است که از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، جعفر شهامت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 141 دستگاه ناوگان باری و 12 دستگاه اتوبوس به سیستم حمل و نقل استان اضافه شده است.

وی با بیان این که در همین مدت 38 دوره آموزش رانندگان جهت دریافت کارت هوشمند برگزار شده افزود: در دوره‌های برگزار شده جهت دریافت کارت هوشمند 693 راننده آموزش‌های لازم را در این زمینه دیدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از پایین بودن درصد آسفالت راه‌های روستایی استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و در این زمینه بیان داشت: 44 درصد راه‌های روستایی روستاهای بالای 20 خانوار خراسان شمالی آسفالت است که در مقایسه با میانگین کشوری 9.5 درصد عقب هستیم و به طور کلی 70.7 راه‌های روستایی استان خراسان شمالی آسفالت است که متوسط کشوری در این زمینه نزدیک به 82 درصد است.


شهامت در ادامه از مشارکت 70 درصدی خیرین استان خراسان شمالی در ارتباط با پروژه‌های پل‌سازی خبر داد و بیان داشت: در سال جاری هشت پل با همت خیرین و بودجه اداره کل به بهره‌برداری رسید و شش پل دیگر نیز دارای قرارداد است که چهار مورد از آنها پیشرفت فیزیکی 70 درصد دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 209 روستای بالای 20 خانوار استان خراسان شمالی نیازمند آسفالت راه روستایی هستند خاطرنشان کرد: اکنون 70 کیلومتر راه روستایی در دست احداث آسفالت داریم که 30 کیلومتر آن آماده آسفالت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد تصادفات در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی 14 درصد افزایش داشته است گفت: در بازه 9 ماهه ابتدایی امسال تعداد 8 نقطه حادثه‌خیز محورهای استان ایمن‌سازی شده که تا پایان سال مالی هفت نقطه دیگر به تعداد نقاط حادثه خیز ایمن شده افزوده خواهد شد.

شهامت در پایان از اضافه شدن هفت دستگاه جدید دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای استان خبر داد و در این باره اضافه کرد: در حال حاضر 29 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای استان خراسان شمالی وجود دارد که رانندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

انتهای پیام/311/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار