کد خبر: ۱۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
آقای واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است که دولت تصمیم دارد فیبر نوری را به درخانه مردم برساند. یعنی از این به بعد دیگر نیازی نیست که لنگر کشتی‌هایی که در دریای همیشه عمان تردد می‌کنند موجب قطعی اینترنت شود و قرار نیست کوسه‌های آب‌های خلیج همیشه فارس هم از فیبر نوری به عنوان نخ دندان استفاده نمی‌کنند و همینکه شهرداری، اداره آب و فاضلاب، اداره برق و گاز و تلفن اراده کنند و زمین را بکنند ما دچار قطعی اینترنت می‌شویم. البته این تمام صحبت‌های آقای وزیر ارتباطات نبوده و وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته که اینترنت ایران یکی از ارزان‌ترین‌ها در جهان است. تصور کنید خبر ارزان بودن اینترنت ایران در سایر کشورهای جهان موجب چه موجی از حسادت خواهد شد؛ در ادامه واکنش برخی کشورهای بخیل که نمی‌توانند ارزان‌ترین بودن اینترنت را در یکی از کشورهایی که کندترین اینترنت دارد را ببینند خواهید خواهند...
کره جنوبی: ما اینجا فرصت نمی‌کنیم راجع به قیمت اینترنت حرفی بزنیم بس‌که در حال دانلود کردن فیلم هستیم.
لیبی: اتفاقا ما هم با ایران رقابت خیلی سخت و نفس‌گیری داریم منتهی نه درباره قیمت اینترنت بلکه در زمینه کم بودن سرعت اینترنت.
انگلستان: ما در مورد مسائل ایران دیگه اظهار نظری نمی‌کنیم همینکه سفارت ما باز شده از سرمون هم زیاده...
کره شمالی: اینترنت چی هست؟ ما رئیس کشورمان "اون" است دیگه "این" نداریم.
جزیره گالاپاگوس: مسئولان ایران در اظهار نظر خودشان دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند. اینترنت و ارتباطات در کشور ما کاملا رایگان است و ما خودمان از راه دود با هم در تماس هستیم و تبادل اظلاعات می‌کنیم.
اتحادیه اروپا: ما کاری با سایر نقاط جهان نداریم و از همینی که هستیم راضی هستیم.
تایلند: ما اینترنت ارزان داریم اما خب گردشگر که بخاطر استفاده از اینترنت نمیاد اینجا، فوقش چهارکیلو آجیل می‌خورد و می‌رود، همین.
چین: ما شاید اینترنت ارزان نداشته باشیم اما ماشین، فولاد، یخچال، تلویزیون، اسباب‌بازی، پلاستیک کهنه، دمپایی پاره، روی کهنه و کلا همه چی به قیمت ارزان می‌فروشیم؛ یه نگاه به بازارهای ایران کنید...
آمریکا: اتفاقا ما هم دنباله‌رو سیاست‌های ایران در اینترنت ارزان فروشی هستیم و می‌خواهیم اینترنت ماهواره‌ای رایگان برای ایرانی‌ها بفرستیم.
مسئول ایرانی: آقا نکن جان مادرت بذار ما ارزان فروشی کنیم دیگه...
آمریکا: نه دیگه آقا این حرفا نیست؛ این مبلغ کمی که شما میگیری فقط بدنامی داره؛ همون مجانی باشه بهتره‌ها...
یک شهروند ایرانی: آخ جون مفته‌بازی....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار