کد خبر: ۱۹۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
زالفی گل در مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش:
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: تحقیقات ما باید کاربردی باشد، اما این نقض کننده تحقیقات بنیادی نیست.
تحقیقات ما باید کاربردی باشد به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد علی زالفی گل طی سخنانی در مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش گفت: ما باید بتوانیم از این موفقیت صیانت کنیم، زیرا رسیدن به قهرمانی سختی‌های خاص خود را دارد و این جایگاه بسیار مهم است و نیازمند همت همگانی است.
وی افزود: اینکه می‌گویند مقالات اثری ندارد این حرف درستی نیست، کسی که با علم و دانش همراه باشد هیچ وقت این حرف‌ها نمی‌زند، تحقیقات بنیادی خروجی آن علم است و ما در عرصه تحقیقات بنیادی به طور کامل موفق بودیم. 
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: اگر ما انتظار داریم دانشگاهیان و نخبگان در جامعه اثربخش باشند باید تحقیقات ما کاربردی باشد، اما این امر نقض کننده تحقیقات بنیادی نیست.
وی افزود: ما از برج علمی کشور صیانت می‌کنیم و این نیازمند سرمایه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. 
آقای زالفی گل با بیان اینکه ما نیازمند نظام نوآوری هستیم گفت: طراحی این نظام نوآوری انجام شده و بودجه سامانه نیاز‌ها در لایحه بودجه مطرح شده است و هم اکنون تأیید راه‌اندازی صندوق علم و فناوری را هم دریافت کردیم.
وزیر علوم افزود: تولید علم و فناوری آسانسوری و سزارین نمی‌شود و رسیدن به آگاهی تدریجی و پلکانی است و آیین‌نامه‌های خاص خود را می‌طلبد و باید اول بستر‌های آن مشخص و مهیا شود. 
وی تأکید کرد: از صدا و سیما می‌خواهیم که بخشی از ظرفیت خود را به فناوری اختصاص دهد و اگر می‌خواهیم در عرصه فناوری و توسعه شرکت دانش بنیان و تولید علم کیفی موفق باشیم همان چیزی را که در قانون مشخص کرده به پژوهش اختصاص دهند، زیرا تحقیقات کیفی نیازمند فناوری است و تجهیزات خاص می‌خواهد.
وی ادامه داد: علمی که امروز تولید می‌شود حتماً در فناوری آینده نقش دارد و باید بستر‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن فراهم شود.
وزیر علوم تأکید کرد: وقتی یک فوتبالیست گل می‌زند آن گل مال خودش نیست، پشت سر شما پژوهشگران نیز افراد زیادی بودند تا شما به این مرحله رسیده اید و امروز باید قدردان همه آن‌ها باشید.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار