کد خبر: ۱۹۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که امروز در برابر ⁧افزایش ظرفیت پزشکی ⁩ صف آرایی کرده‌اند، سال گذشته مانع از ایجاد شفافیت در بودجه ۹۶ هزار میلیاردی ⁧دانشگاه‌های علوم پزشکی ⁩ شدند، گفت: امیدوارم امسال مجلس انقلابی با مستثنی کردن دانشگاه‌های علوم پزشکی از معافیت حسابرسی، زمینه فساد در این دانشگاه‌ها را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری در تویینی نوشت: افرادی که امروز در برابر ⁧ افزایش ظرفیت پزشکی ⁩ صف آرایی کرده‌اند، سال گذشته مانع از ایجاد شفافیت در بودجه ۹۶ هزار میلیاردی ⁧دانشگاه‌های علوم پزشکی ⁩شدند. امیدوارم امسال مجلس انقلابی با مستثنی کردن دانشگاه‌های علوم پزشکی از معافیت حسابرسی، زمینه فساد در این دانشگاه‌ها را از بین ببرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در طی سال‌های گذشته در حالی مبالغ کلان در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است که هیچ‌گونه کنترل و نظارتی بر نحوه هزینه‌کرد این منابع وجود ندارد و این باعث می‌شود که این منابع نه‌تنها در جای مناسب هزینه نشود، بلکه مشکلاتی در سایر بخش‌ها نیز ایجاد کرده و شائبه وجود فساد در این بخش‌ها تقویت شود.

طاهری با بیان اینکه هدف اولیه قانون‌گذار از تصویب این ماده قانونی مستثنی‌کردن بخش‌های آموزشی و پژوهشی در کشور بوده است، گفت: در حالی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، تنها ۱۵ درصد از بودجه تخصیص داده شده به دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوط به امور آموزشی و پژوهشی بوده است.

وی با بیان اینکه بخش اعظم بودجه دریافتی دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوط به بخش بهداشت و درمان است، تصریح کرد: یکی از راهکارهای ایجاد شفافیت در بودجه 96 هزار میلیارد تومانی دانشگاه‌های علوم پزشکی، مستثنی کردن این دانشگاه‌ ها از ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در قانون بودجه ١٤٠١ است و انتظار می‌رود که این اقدام توسط مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق صورت گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که امروز در برابر افزایش ظرفیت پزشکی⁩ صف آرایی کرده‌اند، سال گذشته مانع از ایجاد شفافیت در بودجه ۹۶ هزار میلیاردی ⁧ دانشگاه‌های علوم پزشکی⁩ شدندٰ اظهار داشت: امیدوارم امسال مجلس انقلابی با مستثنی کردن دانشگاه‌های علوم پزشکی از معافیت حسابرسی، زمینه فساد در این دانشگاه‌ها را از بین ببرد.

انتهای پیام/2308

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار