کد خبر: ۱۹۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کارشناس هواشناسی: پیش‌بینی می‌شود بارش‌هایی که از ساعات پایانی امروز در بیشتر مناطق کشور همراه با وزش باد شدید آغاز می‌شود، فردا هم ادامه داشته باشد.

فردا؛ بارش باران در بیشتر استان‌های کشوربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خانم فریبا گودرزی افزود: از ساعات پایانی امروز در استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، بارش باران، وزش باد شدید موقت و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد و همچنین در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی نیز انتظار باراش پراکنده باران را داریم.

وی گفت: شنبه نیز در غرب و جنوب غرب، مناطقی از مرکز کشور، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند، از جمله در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران شرایطی مشابه امروز حاکم خواهد بود و بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

گودرزی افزود: همچنین در مناطقی مانند گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال بوشهر و جنوب استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل هم شنبه بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: یکشنبه نیز در استان‌هایی که در جنوب غرب کشور واقع شده‌اند، همچنین در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد و بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور هم شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود.

وی افزود: در روز‌های آینده بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف رخ می‌دهد. با توجه به وزش باد شدید احتمال کولاک برف وجود دارد و همچنین پیش بینی می‌شود شمال خلیج فارس از امروز تا یکشنبه مواج باشد.

گودرزی در خصوص آلودگی هوای تهران و شهر‌های صنعتی نیز گفت: امروز آلودگی هوا نیز در برخی از شهر‌های صنعتی و پرجمعیت ادامه خواهد داشت و هوای تهران نیز نیمه ابری و با غبار محلی همراه خواهد بود که در اواخر امشب هم بارش پراکنده خواهد داشت.

وی افزود: حداکثر دمای امروز تهران ۱۱ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز ۲ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار