کد خبر: ۱۹۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
نماینده مردم در مجلس:
حضرت‌پور گفت: ایران در مذاکرات هسته‌ای ساختاری نظام‌مندتر در مقابل طرف‌های بدعهد می‌خواهد؛ ساختاری که یک دیوانه مانند ترامپ آن را آنقدر ساده زیر سؤال نبرد. با علم به اینکه کشور به گشایش‌های بین‌المللی نیاز دارد، اما من معتقدم در این برهه نباید عجولانه رفتار کرد، بلکه باید راه‌های درروی برجام را ببندیم.

ایران در مذاکرات به دنبال ساختاری نظام‌مندتر در مقابل طرف‌های بدعهد است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «روح الله حضرت پور» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای وین، اظهار داشت: تفاوت جمهوری اسلامی با ساختار‌های بی ثباتی همچون آمریکا در همینجاست که ایالات متحده با تغییر دولت ها، دچار تغییر اساسی و ریشه‌ای در سیاست‌های کلان می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبیعتا باید با توجه به بدعهدی آمریکا و اروپایی‌ها تغییراتی در نحوه مذاکرات انجام گیرد، اما اساسا فعالیت‌های وزارت خارجه در دولت‌های مختلف عموما نباید تغییر بنیادی داشته باشد.

وی افزود: وزارت خارجه مجری سیاست‌ها و برنامه‌های نظام است و رویکرد و گرایشات دولت‌ها تغییر چندانی در اساس این سیاست‌ها ایجاد نمی‌کند مگر اینکه اساسا سیاست نظام در مورد این موارد تغییر کند.

حضرت پور تصریح کرد: به هر ترتیب نباید ما موضع گیری اروپایی‌ها را تایید کنیم آن‌ها بود که گفتند ایران به نقطه اول بازگشته نخیر، این آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بودند که اصل اعتماد را زیر سوال بردند طبیعی است که ایران ساختاری نظام مند‌تر را در مقابل طرف‌های بد عهد می‌خواهد. ساختاری که یک دیوانه مانند ترامپ آن را انقدر ساده زیر سئوال نبرد. با علم به اینکه کشور به گشایش‌های بین المللی نیاز دارد، اما من معتقدم در این برهه نباید عجولانه رفتار کرد، بلکه باید راه‌های درروی برجام را بست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: ما بعد از این تجربه‌های تلخ، بی اعتمادیم و از تلاش بیشتر برای بستن راه‌های بد عهدی هراسی نداریم. اینجور نیست که بگویم بله ایران به نقطه اول برگشته! نخیر. آن‌ها زیر مذاکرات زدند و حالا ما روند جامع‌تر را تبیین خواهیم کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار