کد خبر: ۱۹۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
27 آذر؛
نماینده ولی فقیه در مازندران: بخشی از مسئله وحدت در خصوص مبارزه با کانون‌های تفرقه شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی شهرستان چالوس، با تأکید بر اینکه وحدت بسیار مهم است، گفت: حضرت فاطمه (س) منادی وحدت، نخستین مبارز کاتون تفرقه است که بخشی از مسئله وحدت در خصوص مبارزه با کانون‌های تفرقه شکل می‌گیرد.
نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه این وحدت بین دو قطب علمی، فرهنگی، دانشگاه و حوزوی از اهمیت بیشتری برخوردار است افزود: اگر حوزه و دانشگاه همدلی را در بین خود تحکیم ببخشند سر ریز به سایر نقاط کشور می‌رسد و اگر نفاق و بدبینی باشد به جامعه سرایت می‌کند.
آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه دردمندانی مانند شهید مفتح از پیشگامان شناخت این معضل شدند، این مسئله شناس فهمید چقدر دشمن سعی دارد این دو قطب بهم بدبین باشند ایشان یک مسئله شناسی دقیقی انجام داد که به حل مسئله بیانجامد و اولین مقاله در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه را ارائه داد.
آیت الله لائینی با اشاره به اینکه تقارب عاطفی و معرفتی نسبت بهم می‌انجامد، تصریح کرد: عناصر مؤمن و مخلص در دانشگاه بسیار فراوان است و آنچه در حوزه نگاه منفی به دانشگاه بود، دید اینگونه نیست و برعکس، نگاه جهل به حوزه است.
نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دشمنان این القائات را به وجود آوردند، افزود: امروز برکات اینگونه جلسات زیاد است و از آفت مضر تفرقه جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه تمامی انبیا برای مبارزه با تفرقه آمدند، گفت: اگر سابقه شناسی در تاریخ تفرقه صورت بگیرد، دست استعمارگر رو می‌شود و تمام این‌ها زیر سر یهود و صهیونیست بود.
آیت الله لائینی با تأکید بر اینکه ما نیاز به تفرقه شناسی داریم، خاطرنشان کرد: هوشیاری امروز به برکت این جلسات و این اتحاد بین حوزه و دانشگاه است و امروز سطح هوشیاری مردم بسیار بالاتر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار