کد خبر: ۱۹۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران، از انسداد ۲۳ حلقه چاه غیرمجاز در هفته گذشته و جلوگیری از برداشت سالانه بیش از ۲۲۴ هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، آقای احمدعلی قربانیان افزود: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی و اکیپ گشت، بازرسی و نظارت امور‌های منابع آب تهران، شهرری و دماوند، ۲۳ حلقه چاه غیر مجاز با مجموع عمق ۵۳۵ متر و دبی ۱۱.۹ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

قربانیان اضافه کرد: با انجام این عملیات از تخلیه سالانه ۲۲۴ هزار و ۷۰۰ متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی این امور‌ها جلوگیری به عمل آمد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه طی این مدت، با تلاش گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی، ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد امور منابع آب تهران و دماوند شناسایی شد، تصریح کرد: در راستای کاهش میزان مصرف آب، کاهش هدر رفت آب، تغییر الگوی کشت و مدیریت و کنترل میزان بهره برداری از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری، نیز نسبت به نصب ۱۱ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار توسط امور آب تهران اقدام شد.

وی با اشاره به توقیف تجهیزات حفاری چاه غیرمجاز شامل چکش برقی و بالابر توسط امور منابع آب دماوند، طی هفته گذشته گفت: حفاظت از منابع آب یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت آب منطقه‌ای تهران بوده و در این راستا، این شرکت همه تلاش خود را به‌کار می‌بندد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار