کد خبر: ۱۹۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
این روزها پیش‌بینی‌های بدی درباره بیت‌کوین به‌عنوان مهم‌ترین رمزارز موجود در جهان شده است. در مهم‌ترین مورد یکی از محققان این حوزه و استاد دانشگاه کرنل هشدار داده که ممکن است بیت‌کوین در آینده دوامی نداشته باشد.

به گزارش روزنامه همشهری، به تازگی هم بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده بود که بیت‌کوین می‌تواند بی‌ارزش شود و افرادی که در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند باید آمادگی از دست دادن همه سرمایه خود را داشته باشند. البته ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند که می‌توانند بارها رفتاری خلاف پیش‌بینی‌های مرسوم داشته باشند.
 بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال هفته بسیار بدی را پشت سر گذاشتند و ارزش‌شان به‌شدت کاهش یافت، به‌طوری که مجموع ارزش بازار رمزارزها از زمان اوج خود در نوامبر، تقریباً یک تریلیون دلار کاهش داشته است.

وب‌سایت نشریه فوربز نوشت، قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود یعنی کمتراز ۴۵هزار دلار رسیده است که بیش از ۳۰درصد کاهش نسبت به بالاترین قیمت تاریخش درماه گذشته داشته است. در همین حال، سایر ارزهای دیجیتال اصلی، ازجمله اتریوم، بایننس، سولانا، کاردانو و ریپل نیز با مشکل مواجه شده‌اند که همگی درصدهای دو رقمی را از بالاترین سطح خود کاهش داشته‌اند. اکنون و درحالی‌که بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال در مواجهه با تشدید سیاست بانک جهانی همراه با بازارهای سهام و سایر دارایی‌های جهان سقوط می‌کنند.

مدیر اجرایی صرافی کریپتو کراکن مستقر در ایالات متحده هشدار داده است که فکر می‌کند قیمت بیت‌کوین می‌تواند در سال آینده میلادی به‌طور چشمگیری کاهش یابد.  جسی پاول، مدیرعامل بانک و صرافی دیجیتال کراکن در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: «بسیاری از مردم هر چیزی زیر ۴۰هزار دلار را به‌عنوان یک فرصت خرید می‌بینند. قیمت بیت‌کوین ممکن است در زمستان امسال به زیر ۴۰۰۰۰دلار کاهش یابد. من شخصاً در حال خرید بودم که چندماه پیش بیت‌کوین تا نزدیکی‌های ۳۰ هزار دلار کاهش یافت. بسیاری از مردم مقداری پول در حاشیه بازار دارند و منتظرند تا با قیمت‌های پایین به بازار برگردند.»

در اوایل سال‌جاری، پاول زمانی که پیش‌بینی کرد قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار برسد، خبرساز شده بود. او در این خصوص گفت: «سخت است که بدانیم [قیمت بیت‌کوین] به کجا می‌رود، آنهم وقتی که به خط روند بلندمدت بیت‌کوین نگاه می‌کنید و می‌بینید که به‌طور مداوم در حال افزایش است. من همیشه به مردم می‌گویم، اگر به خرید بیت‌کوین فکر می‌کنید، آن را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری پنج ساله درنظر بگیرید.»

در اوایل این ماه، سایر ناظران بازار بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال شروع به فراخوانی برخی از پیش‌بینی‌های بلندپروازانه‌تر قیمت بیت‌کوین کردند. مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری بیت‌وایز در مصاحبه‌ای گفته بود: «۱۰۰هزار دلار تا پایان سال پیش‌بینی دشواری است. من فکر می‌کنم ۱۰۰هزار دلار می‌تواند در سال۲۰۲۲هدف باشد، اما درخصوص امسال، چندان مطمئن نیستم.»

درحالی‌که بانک مرکزی آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی در سراسر جهان برای کاهش اقدامات محرک همه‌گیری کووید-۱۹در حال حرکت هستند، برخی دیگر رویکردی را برای قیمت بیت‌کوین اتخاذ می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تامی داکاستا، تحلیلگر صرافی دیجیتال DailyFX درنظرات ایمیلی خود نوشت: «مسیر نزولی مربوط به بیت‌کوین هم‌اکنون دست نخورده باقی مانده است، زیرا فعالان بازار همچنان به قیمت‌های پایه ادامه می‌دهند. در بیشتر سال‌جاری، افزایش تورم از قیمت بیت‌کوین حمایت کرده است و به آن اجازه می‌دهد تا به بالاترین سطح تاریخ خود درماه گذشته صعود کند. با این حال، با توجه به اینکه سیاستگذاران جهانی اکنون لحن جنگ طلبانه‌تری را ابراز می‌کنند، قیمت بیت‌کوین بالای ۴۵هزار دلار تثبیت شده است که همچنان هم ادامه دارد.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار