کد خبر: ۱۹۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
امشب و فردا
مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره احتمال آتش سوزی در مناطق جنگلی و اختلال در تردد محورهای کوهستانی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیرکل مدیریت بحران مازندران به شکل گیری و تقویت جریانات جنوب تا جنوب غربی از دوشنبه شب و روز سه شنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه اشاره کرد و گفت: وزش باد شدید و بارندگی (در ارتفاعات و گردنه های کوهستانی با بارش برف) در سطح استان پیش بینی می شود.

علی اصغر احمدی افزود: در این مدت افزایش پتانسیل آتش سوزی در مناطق جنگلی و مراتع، آسیب به سازه های کم مقاوم و اختلال در تردد محورهای کوهستانی از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

او به هم استانی ها و مسافران توصیه کرد: از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل ها خودداری کرده و یا قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: با توجه به احتمال وقوع آتش سوزی جنگلها و مراتع مناطق بالادست اشتان، هم استانی های عزیز بویژه دهیاران و روستاییان محترم ساکن در حاشیه جنگل، در صورت مشاهده هرگونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی بلافاصله موارد را به نزدیک ترین مراکز امدادی و خدماتی اطلاع دهند.

احمدی افزود: به دلیل پیش بینی وزش باد شدید، شهرداران نسبت به بازدید و مقاوم سازی و ایمن سازی سازه ها و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر اقدام لازم معمول دارند.

او ادامه داد، گلخانه داران نیز نسبت به مقاوم سازی پوشش فضاهای گلخانه ای اقدام لازم معمول نمایند، همچنین کوهنوردان و ورزشکاران از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران از رانندگان خواست هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی، به دلیل لغزندگی جاده ها با سرعت مطمئن و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

احمدی گفت: به کلیه دستگاه های امدادی و خدماتی توصیه می شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات آمادگی لازم برای هرگونه عملیات داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار