کد خبر: ۱۹۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه پرداخت بیمه ای نسخ های کاغذی از فردا ممنوع می شود، گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد نسخه نویسی در استان الکترونیکی است.

۷۵ درصد نسخه نویسی مازندران الکترونیکی شدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیرکل بیمه سلامت مازندران امروز در نشست خبری گفت: یک روز مانده به اتمام مهلت پرداخت های بیمه ای با نسخ کاغذی ۷۵ درصد نسخ پزشکی در استان بصورت الکترونیکی انجام می شود.

دکتر محمدرضا میرزایی با بیان اینکه امروز آخرین روز پرداخت بیمه ای نسخ کاغذی می باشد، افزود: از اول دیماه تمام پرداخت های بیمه ای مشمول نسخ الکترونیکی خواهد بود.

او تصریح کرد: مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده پیشگام بود که این پیشگامی در اجرای نسخ الکترونیکی هم منجر شد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران همچنین از رقم ۳۲ درصد اجرای طرح نسخ الکترونیکی در اواخر آبان ماه در مازندران خبر داد و گفت: با  بسیج امکانات و نیروها  این عدد بعد از یک ماه به ۷۵ درصد افزایش یافت.

میرزایی عمده مشکلات پایین بودن آمار نسخه نویسی الکترونیکی را بیمارستان های دولتی و پزشکان خارج از قرارداد با بیمه های سلامت عنوان کرد.

وی عدم آشنایی با روند نسخه نویسی الکترونیکی، نبود زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری را دلیل دیگر استقبال برخی پزشکان به نسخه نویسی الکترونیکی عنوان کرد.

دکتر میرزایی در این خصوص هم اعلام کرد بیمه سلامت استان مازندران آمادگی آموزش و همراهی و عقد قرارداد برای تحت پوشش دادن پزشکان فاقد پوشش بیمه ای را دارد.

مدیرکل بیمه سلامت در ادامه عنوان کرد: میانگین نسخه نویسی الکترونیکی در کشور ۸۷ درصد می باشد که ۲۲ استان بالای ۸۵ درصد و امروز در مازندران به ۷۵ درصد رسیده است.

میزرایی شمار مؤسسات طرف قرارداد را دو هزار و ۶۰ مرکز، هزار و ۱۰۰ پزشک خانواده و روستایی را طرف قرارداد بیمه سلامت ذکر کرد و گفت: در حال حاضر بخش خصوصی ۷۰ درصد نسخه نویسی الکترونیک دارند اما بیمارستان‌های دولتی، دیر وارد فرایند نسخه نویسی شدند.

وی همچنین از پزشکان غیرطرف قرارداد نیز خواست تا نسخه‌ها را به صورت الکترونیک بنویسند و گفت: انتظار داریم این پزشکان با بیمه‌ها قرارداد بندند زیرا سبب لطمه به مردم می‌شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار