کد خبر: ۱۹۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
مدیر عامل شرکت ملی حفاری:
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: تلاشگران عرصه صنعت نفت در این شرکت در ۴۲ سال گذشته موفق به حفاری و تکمیل ۴ هزار و ۸۰۶ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: از شمار چاه‌های حفرشده در این مدت ۴ هزار و ۳۸۱ حلقه خشکی و ۴۲۵ حلقه در دریا بوده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب مدیریت و برنامه‌ریزی‌های حفاری در کشور توسط کارشناسان شرکت های غربی انجام شده است، افزود: شرکت ملی حفاری ایران با مدیریت و کارکنان ایرانی در بیش از چهار دهه گذشته به نحو شایسته توانسته است پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور باشد و حفاری ۱۴۸ حلقه چاه اکتشافی با هدف کشف میدان‌های جدید و توسعه مخازن موجود، از جمله میدان‌های نفتی آزادگان، یاران، یادآوران، نام‌آوران و میدان‌های گازی پارس جنوبی، ارم و... حاصل کار و تلاش و همت کارکنان این شرکت است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به حفر و تکمیل ۱۱۵ حلقه چاه توصیفی (ارزیابی)، ۲ هزار و ۴۴۶ حلقه چاه توسعه‌ای و ۲ هزار و ۹۷ حلقه چاه تعمیری اشاره کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۰۰ حلقه آن در فازهای طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی انجام شده است.

گلپایگانی با بیان اینکه این شرکت در آغاز فعالیت خود را با ۶ دستگاه حفاری آغاز کرد و در طی افزون بر چهار دهه گذشته به ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی افزایش داد، ادامه داد: در مدت پیش گفته متراژ حفاری چاه‌ها در خشکی و دریا سرجمع ۹ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۱۷۲ متر ثبت شده که از این رقم ۸ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۱۰۱ متر در خشکی و مابقی در دریا بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران مجموعه این خدمات را ۱۷۵ هزار و ۷۷۴ عملیات اعلام کردو توضیح داد: از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۱۲۴ عملیات فنی و بقیه ویژه بوده که خدمات ویژه شامل ۱۰ هزار و ۱۲۴ مورد نمودارگیری، ۵ هزار و ۳۵۵ مورد چاه‌پیمایی و ۷ هزار و ۸۲۴ مورد نمودارگیری از سیال حفاری است و با توجه به اینکه عملیات حفاری ویژه نیز توسط مدیریت خدمات ویژه ارائه می‌شود در این زمینه نیز با ایجاد یک هزار و ۸۴۵ حفره ، ۸۵۱ هزار و ۱۹۳ متر حفاری افقی و جهت‌دار و ۵۵ هزار و ۵۷۶ متر مغزه گیری انجام شده است.

وی هم‌افزایی و همکاری با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری را از اقدام‌های موثر برای ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه دانست که حاصل آن روزآمدی و بالندگی صنعت حفاری در کشور و توجه ویژه و توسعه رشته‌های مرتبط با حفاری در دانشگاه‌ها ثمره آن است تا جایی که هم‌اکنون تحصیلات دانشگاهی و آموزه‌های تجربی سبب شده متخصصان صنعت حفاری در ایران بتوانند در هر نقطه از مناطق نفتخیز جهان با هر شرایط سازندی، نسبت به حفاری و خدمات جانبی آن موفق عمل کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار