کد خبر: ۱۹۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
در ادامه با کتاب روانشناسی رشد اثر لورا برک بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کتاب روانشناسی رشد لورا برک ترجمه شده توسط فاطمه غلامی در ۱۲۰۷ صفحه شامل جلد ۱ و ۲ است که جلد یک شامل از لقاح تا کودکی و جلد دو از نوجوانی تا پایان عمر به صورت یک جا و در یک فایل با کیفیت بالا و تایپ شده با فرمت PDF است. در فصل‌های اول و دوم به تاریخچه و بنیادهای زیست شناختی در فصل‌های سوم و چهارم به رشد جسمی نوزاد در فصل پنجم به رشد شناختی در فصل‌های شش تا هشت به رشدهای عاطفی و اجتماعی در کودک و در فصل‌های بعدی به بررسی رشدهای شناختی اجتماعی به ترتیب در دوران نوجوانی، بزرگسالی، میانسالی و اواخر بزرگسالی و سپس در فصل اخر مرگ و سوگواری می‌پردازد.

دانلود فایل

فهرست مطالب:

تاریخچه، نظریه و استراتژی‌های تحقیق

بنیادهای زیست شناختی و زیست محیطی

رشد، تولد و نوزاد تازه متولد شده

رشد جسمی در نوزادی و نوباوگی

رشد شناختی در نوزادی و کودک نوپا

رشد عاطفی و اجتماعی در نوزادی و کودکی

رشد جسمی و شناختی در اوایل کودکی

رشد عاطفی و اجتماعی در کودکی

رشد جسمی و شناختی در اواسط دوران کودکی

رشد عاطفی و اجتماعی در اواسط دوران کودکی

رشد جسمی و شناختی در دوره نوجوانی

رشد عاطفی و اجتماعی در دوره نوجوانی

رشد جسمی و شناختی در اوایل بزرگسالی

رشد عاطفی و اجتماعی در اوایل بزرگسالی

رشد جسمی و شناختی در میانسالی

رشد عاطفی و اجتماعی در میانسالی

رشد جسمی و شناختی در اواخر بزرگسالی

رشد عاطفی و اجتماعی در اواخر بزرگسالی

درگذشت، مرگ و سوگواری

این کتاب در ابتدا به تاریخچه استراتژی‌های تحقیق می‌پردازد در اواسط کتاب انواع رشد شامل رشد جسمی، رشد شناختی، رشد عاطفی در نوزادی و اوایل و اواسط کودکی را بررسی می‌کند سپس در جلد دوم این کتاب به انواع رشد در نوجوانی تا میان سالی می‌پردازد و در اخر در مورد درک نگرش نسبت به مرگ و همچنین مفهوم مرگ می‌پردازد.

این کتاب توسط لورا برک استاد برجسته روانشناسی در دانشگاه ایالتی ایلینوی است، جایی که او بیش از سه دهه پیشرفت انسانی را به دانشجویان مقطع کارشناسی و فارغ التحصیلان تدریس کرده است نوشته شده است.

این کتاب یکی از مهمترین منابع ارشد روانشناسی در شاخه روانشناسی رشد و سایر شاخه‌های روانشناسی است و هر ساله تعداد بسیار زیادی از سوالات را به خود اختصاص می‌دهد.

قسمت ابتدایی کتاب که در مورد تاریخچه، نظریه و استراتژی تحقیق می‌باشد در زیر آمده است:

نقطه قوت رویکرد پردازش اطلاعات، تعهد آن به روش‌های دقیق تحقیق است. از آنجا که در این مقاله اقدامات دقیقی از چگونگی کنار آمدن کودکان و بزرگسالان با بسیاری از وظایف شناختی ارائه شده است، یافته‌های آن پیامدهای مهمی برای آموزش دارد (سیگلر، ۱۹۹۸). اما پردازش اطلاعات از برخی جهات مطابق میل نبوده است.

دانلود رایگان کتاب روانشناسی رشد لورا برک به زبان فارسی

دانلود کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد ۱

بخش‌های اول کتاب از تا یک سالگی: مراقبت‌های گرم و پاسخگو، نوزادان احساس اعتماد و اطمینان می‌کنند که دنیا خوب است. بی اعتمادی زمانی اتفاق می‌افتد که نوزادان باید به مدت طولانی برای رسیدن به راحتی منتظر بمانند و به شدت با آنها رفتار می‌شود.

بخش دوم تا سه سالگی: کودکان با استفاده از مهارت‌های ذهنی و حرکتی جدید می‌خواهند خودشان انتخاب کنند و تصمیم بگیرند. وقتی والدین اجازه انتخاب منطقی و آزاد را می‌دهند و کودک را مجبور یا شرمنده نمی‌کنند، استقلال به وجود می‌آید.

بخش بعدی تا شش سالگی: از طریق بازی باورپذیر، کودکان نوع شخصی را که می‌توانند به آن تبدیل شوند کشف می‌کنند. ابتکار عمل احساس جاه طلبی و مسئولیت پذیری هنگامی شکل می‌گیرد که والدین از احساس جدید کودک خود حمایت می‌کنند. وقتی والدین خواستار کنترل بیش از حد خود هستند، احساس گناه بیش از حد دارند.

بخش بعدی تا ۱۱ سالگی: در مدرسه کودکان توانایی کار و همکاری با دیگران را دارند. حقارت وقتی ایجاد می‌شود که تجربیات منفی در خانه، مدرسه یا با همسالان منجر به احساس بی لیاقتی منجر شود.

دانلود کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد ۱ و ۲

در بخش بعدی کتاب به دوران بلوغ می‌پردازیم: نوجوان سعی می‌کند به این سوال پاسخ دهد که من کیستم و جایگاه من در جامعه چیست؟ با کاوش در ارزش‌ها و اهداف شغلی، فرد جوان یک هویت شخصی شکل می‌دهد. نتیجه منفی سردرگمی در مورد بزرگسالان آینده است.جوانان برای برقراری ارتباط صمیمانه با دیگران روی خود کار می‌کنند. به علت اظهارات ناامید کننده قبلی، برخی از افراد نمی‌توانند روابط نزدیک برقرار کرده و منزوی باقی می‌مانند.

دانلود کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد ۲

سپس به میانسالی می رسیم: میانسالان از طریق تربیت کودک، مراقبت از افراد دیگر یا کار مولد به تولید نسل بعدی کمک می‌کنند. شخصی که در این راه‌ها شکست می‌خورد احساس فقدان موفقیت قابل ملاحظه‌ای می‌کند.

و در نهایت سالخوردگی: بزرگترها در نوع شخصی خود تأمل می‌کنند. صداقت از این احساس ناشی می‌شود که زندگی همانطور که اتفاق افتاده ارزش زندگی را دارد. کسانی که از زندگی خود راضی نیستند از مرگ می‌ترسند.

دانلود کتاب روانشناسی رشد لورا برک ترجمه فارسی

دانلود رایگان کتاب روانشناسی رشد لورا برک به زبان فارسی

روانشناسان علاقمند شدند که آیا رفتارگرایی ممکن است رشد رفتار اجتماعی را بهتر از مفاهیم دقیق‌تر نظریه روانکاوی توضیح دهد. این امر باعث ظهور رویکردهایی شد که بر اساس اصول شرطی سازی بنا شده اند و دیدگاه‌های گسترده‌تری در مورد چگونگی پاسخ‌های جدید کودکان و بزرگسالان ارائه می‌دهند.

چندین نوع نظریه یادگیری اجتماعی ظهور کرد. تأثیرگذارترین آنها، توسط آلبرت بندورا مطرح شدکه بر پایه مدل سازی بود، همچنین به عنوان یادگیری تقلیدی یا مشاهده‌ای شناخته می‌شود و بر یک منبع قدرتمند رشد تأکید دارد. نوزادی که پس از مادرش دست‌هایش را به هم می‌زند، کودکی که با عصبانیت با یک همبازی به همان روشی که در خانه تنبیه شده است، برخورد می‌کند و نوجوانی که در مدرسه مانند دوستانش لباس می پوشد و مدل موی خود را درست می‌کند همه نشانگر یادگیری مشاهده‌ای است. تا دهه ۱۹۵۰ تئوری یادگیری اجتماعی به یک نیروی اصلی در تحقیقات توسعه تبدیل شده بود.

دانلود کتاب روانشناسی رشد لورا برک ترجمه فارسی

طبق دیدگاه اصلاح شده بانودورا، کودکان به تدریج در آنچه تقلید می‌کنند، انتخاب بیشتری می‌کنند. از تماشای دیگران در تعریف و تمجید از خود و سرزنش خود و از طریق بازخورد درباره ارزش اقدامات خود، کودکان دارای استانداردهای شخصی رفتاری بسیار دور و احساس خودکارآمدی می‌شوند و این باور را دارند که توانایی‌ها و ویژگی‌های خودشان به موفقیت آنها کمک می‌کند. این شناخت‌ها پاسخ‌ها را در موقعیت‌های خاص هدایت می‌کنند (بانودورا، ۱۹۹۹، ۲۰۰۱). به عنوان مثال والدینی را تصور کنید که اغلب اظهار می‌دارند: من خوشحالم که آن کار را ادامه دادم، هر چند که سخت بود. چه کسی ارزش پافشاری را توضیح می‌دهد و چه کسی با گفتن اینکه من می دانم که با آن تکالیف می‌توانی یک کار خوب انجام دهی! او را تشویق می‌کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار