کد خبر: ۱۹۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور:
کرمانشاه- معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اماکن و بقاع متبرکه قطب‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح حرم احمد بن اسحاق (ره) در شهرستان سرپل ذهاب، اظهار کرد: بیش از هشت هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار بقعه مربوط به بقاع امامزادگان (ع) است.

وی با اشاره به وجود بقاع برخی از انبیا الهی از جمله دانیال نبی (ع)، افزود: تعدادی از بقاع متبرکه در کشور نیز مربوط انبیا الهی، بزرگان، مشاهیر، نزدیکان و اصحاب ائمه اطهار هستند که در نزد مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: بقاع متبرک به دلیل عشق و ارادت مردم نسبت به ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شده‌اند.

عادل بیان کرد: باید بقاع متبرکه محلی برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) باشد و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این اماکن متبرک به عنوان یک پایگاه اجتماعی، محلی برای رفع مشکلات احتمالی مردم شود.

وی با بیان اینکه حرم مطهر احمد بن اسحاق (ره) در مسیر زوار عتبات عالیات قرار دارد، تاکید کرد: باید رهبر توسعه این حرم برای معرفی شخصیت این حضرت تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور به ارائه خدمات اوقاف طی دوران شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: ۲ میلیون بسته ارزاق توسط بقاع متبرکه در بین محرومان توزیع شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار