کد خبر: ۱۹۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
رئیس مرکز تحقیقات بتن گفت: بسیاری مواقع شاهد آن هستیم که ما مهندس و متخصص داریم، اما تکنسین نداریم وهمین نبود تکنسین باعث شده که بسیاری از مهندسان در کشور بیکار باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی احمدوند رئیس مرکز تحقیقات بتن در برنامه روی خط خبر گفت:  بسیاری از اتفاقاتی که در زلزله رخ می‌دهد و باعث می‌شود که زلزله بار تحمل کافی نداشته باشد به دلیل آن است که از بتن بی کیفیتی در این بسیاری از مناطق استفاده شده است.

احمدوند گفت: در برخی از مناطق جنوب ایران و همچنین در کنار خلیج فارس و چاه‌های فاضلابی که بتن در آن‌ها به کار گرفته شده، اما به دلیل بی کیفیت بودن باعث ایجاد مشکل‌های در این مناطق شده است.

او ادامه داد: در فاضلاب‌های که بتن به کار گرفته شده به دلیل آنکه با کلر و سولفات متخلل شده و درست انجام نشده و همین امر باعث می‌شود که دوام بتن‌ها حفظ نشود و با ورود آب به باعث کاهش کیفیت بتن‌ها می‌شود. استفاده از فناوری‌های نوین در به‌کارگیری بتن تولید شده و همچنین استفاده از تکنسین‌های متخصص و دارای صلاحیت، رعایت درست استاندارد‌های ملی اجباری و از نیاز‌های ضروری در حوزه ساخت‌وساز‌های بتنی کشور است.

احمدوند گفت: نظارت مستمر از فرآیند خط تولید واحد‌های تولیدی بتن آماده تا مرحله اجرا در پروژه‌ها و همچنین نظارت بر برنامه تضمین کیفیت ساخت‌ و ساز‌های بتنی در شرایط نظم نوین جهان و ایران پسا کرونا همسو با توسعه پایدار اقتصادی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید اجرا شود.

استفاده از افزودنی‌های بتن و نقش آن‌ها در ارتقاء کیفیت بتن و همچنین ساخت‌وساز‌های بتنی بسیار ضروری است و متأسفانه بی‌توجهی به اجرای مقررات ملی ساختمان و همچنین استفاده از مهارت‌های تکنیکی تکنیسین‌ها باعث شده که آسیب‌های بسیاری به صنعت ساخت‌وساز کشور وارد شود.

احمدوند توضیح داد: با ورود آب و املاح معدنی به بتن‌های در حال ساخت، ما شاهد آن هستیم که عمر بتن کاهش بسیاری یابد و ما همواره در طی ۲ دهه گذشته این موضوع را اعلام کرده ایم و در خصوص آن هم تاکنون چندین بار سمینار و میزگرد برگزار شده که متخصصان و مهندسان بر این موضوع تاکید داشته اند.

رئیس مرکز تحقیقات بتن با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور با کاهش چشمگیر تکنسین روبرو هستیم، گفت: در بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های ما تکنسین تربیت نمی‌شود و همین امر باعث کاهش کیفیت بسیاری از ساخت و ساز‌ها در کشور شده است.

او بیان کرد: در بسیاری مواقع شاهد آن هستیم که ما مهندس و متخصص داریم، اما تکنسین نداریم و همین نبود تکنسین باعث شده که بسیاری از مهندسان در کشور بیکار باشند.در حال حاضر باید در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور بر تربیت تکنسین توجه جدی کنند چرا که بدون حضور تکنسین ما همچنان شاهد ساخت وسازهای فاقد کیفیت خواهیم بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار